1

Onderwerp: de vraag van vandaag!!!

;) Even een vraagje,

Ik wil deze week voor het eerst een taart invriezen doodeng :Y ,maar hier mijn vraagjes wou graag vullen met
kersenvlaaivulling,kersenjam en banketbakkersroom kan dit???En wou hem bekleden met fondant en dan invriezen,daarna tijdens het ontdooien verder afmaken is dit een goed plan of zeggen jullie :nooo ....

Vast weer bedankt dames!!!

Re: de vraag van vandaag!!!

[move]---> TD algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ik had bij een workshop een moederdagtaart gemaakt, alleen was het nog lang geen moederdag...  :D
Dus met doos en al in de vriezer, en op moederdag 's morgensvroeg uit de vriezer gehaald en in de koelkast gezet.
's middags om een uurtje of vier gegeten en hij was heerlijk al zeg ik het zelf  O-)
gevuld met banketbakkersroom en kersenjam  :9

het is wel belangrijk om hem in de doos te ontdooien, het vocht trekt dan in het karton...
gaat helemaal goedkomen hoor!! :Y
show je nog even op het forum?

- er moet méér TAART gegeten worden! hoevé? VéTaart!

4

TNX voor je reactie enne ik kan hem dus niet onder het ontdooien verder afmaken?????Moet namelijk een dartbord maken dus dacht bekleed hem eerst,zeg maar de 1ste laag en dan tijdens het ontdooien de cijfers lijnen enz erop!!!!Enne ga het gewoon weer proberen met de foto's erop te zetten lukt me nog steeds niet,anders vraag ik mn paps wel ff  ;)

5

iggie23 schreef:

TNX voor je reactie enne ik kan hem dus niet onder het ontdooien verder afmaken?????Moet namelijk een dartbord maken dus dacht bekleed hem eerst,zeg maar de 1ste laag en dan tijdens het ontdooien de cijfers lijnen enz erop!!!!Enne ga het gewoon weer proberen met de foto's erop te zetten lukt me nog steeds niet,anders vraag ik mn paps wel ff  ;)

Je moet hem echt in de koelkast laten ontdooien.........langzaam aan de hogere temperatuur laten wennen, anders krijg je problemen met condens, en marsepein en fondant met water...........gaat niet goed samen......

6

Als je zoekt op INVRIEZEN en ONTDOOIEN in taartdecoratie algemeen, kom je meerdere topics tegen, met hele goede tips en adviezen.........ben wel benieuwd naar je dartbord  :Y