1

Onderwerp: toef met kersensmaak, advies gevraagd!

Dag dames!

Ik heb een vraag.
Mijn zusje is bijna jarig en ik ga cupcakes voor haar maken. Ze wil ze graag gevuld met bbr, en bovenop een toef kersencrème.

Maar hoe kan ik deze kersencrème het beste maken?
Ik heb gedacht aan bc met patidess Kers, maar ik maak dat bakje Patidess nooit op, en dat vind ik dan ook weer zonde.

Wat kan ik gebruiken om een toef te spuiten van iets met kersensmaak? Botercrème met iets? Slagroom met iets? Als het maar een beetje een stevige toef kan worden :)

Wat raden jullie aan? Hoe krijg ik een lekkere kersensmaak?

2

Re: toef met kersensmaak, advies gevraagd!

Wat ik al heb gedaan is botercreme en daarin doorgemixte kersen in verwerkt. Het geeft een zeer lekkere en natuurlijke smaak. Afhankelijk van het seizoen kunnen je de verse kersen gebruiken of anders diepvries kersen, werkt ook perfect.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

Hee ja dat is ook een goed idee!
Zouden kersen uit een pot ook kunnen?

4

Hmm weet ik niet. Ik zou het denk ik niet doen ivm vocht dat je er nooit helemaal uit kunt laten leggen.

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

5

kersen uit pot gaat prima, je moet ze alleen even uit laten lekken en omspoelen, je kan ook evt de stroop uit de pot erin doen
of maraschino of kirsch of marasquin gebruiken (kersenlikeuren)

6

Ik zou het niet doen. waterig, en neit zo lekker van smaak.
Ik denk dat je dan misschien beter nog de vlaaivulling kan gebruiken, die is wat ingedikt en dus wat meer geconcentreert

7

Misschien geef ik een helemaal verkeerde reactie hoor, maar kan het water wat je bij de mix gebruikt (er van uit gaan dat je botercreme mix gebruikt) niet gewoon (deels) vervangen worden door van dat kersenvocht.,.......of geeft dat niet voldoende smaak??? Ik heb laatst nl  bosvruchten limonade gebruikt ipv gewoon water alleen, en had er toen toch wel een licht smaakje aan zitten......(al zou ik de volgende keer denk ik wel gewoon patidess gebruiken...) ;)

Groetjes Kirsten

8

weet niet of het ook alcohol mag bevatten maar kersenlikeur door de botercreme?
en dna natuurlijk wel een cherry on top :D

Groetjes en fijne dag!
Kruimel

9

ja dat kan wel... maar van de kersen uit pot met sap is het vocht vind ik te waterig van smaak :Y
Dus zou ik eerder gaan voor ietsje minder water bij de mix en dan kersen van de vlaaivulling gebruiken(evt pureren tot mousse? lijkt me ook goddelijk)
Of nog lekkerder denk ik, meringue botercreme maken, en dan de vlaaikersen/of de mousse ervan erbij