1 Laatst bewerkt door Siepie (22-06-2010 09:18)

Onderwerp: Bakvorm voor hoge strakke kapsels????

Beste mede bakkers,

Tot nu toe bak ik mijn taarten in een gewone springvorm. Nadeel hiervan vind ik dat ik de taarten niet echt hoog krijg (ook al verhoog ik de rand met bakpapier) en de taarten worden nooit echt strak, maar lopen altijd een beetje rond af. Hier op het forum zie ik altijd hele mooie hoge taarten met strakke randen aan de bovenkant. Nu denk ik misschien dat het aan de vorm ligt die ik gebruik. Binnenkort moet ik een bruidstaart maken en daar wil ik heel graag hoge strakke biscuits voor gebruiken. Welke vormen gebruiken jullie en hoe bevallen die?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

2

Re: Bakvorm voor hoge strakke kapsels????

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=329

nu ook nog in de aanbieding!

Groetjes, Dorothea.

3

Dot schreef:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=329

nu ook nog in de aanbieding!

die gebruik ik ook voor mij nooit andere meer!!

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

4

Bedankt voor jullie reacties. Dat zijn precies de bakvormen die ik graag wilde hebben. Ik had nog niet gezien dat ze nu in de aanbieding waren, dus zal vanavond manlief even lief aankijken en dan kunnen ze besteld worden :D .

Ik hoop dat ik hier superstrakke kapsels mee zal krijgen!

5

hallo allemaal,

ik heb me pas aangemeld en het lijkt me heel leuk om te beginnen met het maken van taarten.

maar hoe begin ik?
waar moet ik beginnen?
heel veel vragen wie kan mij helpen?
ik hoor het graag!

6

lion schreef:

hallo allemaal,

ik heb me pas aangemeld en het lijkt me heel leuk om te beginnen met het maken van taarten.

maar hoe begin ik?
waar moet ik beginnen?
ik hoor het graag!

Ik zou eerst eens goed gaan rondlezen op het forum. Begin bij de FAQ (links in de balk) en kijk dan ook eens in de verschillende rubrieken.
Mocht je vragen hebben probeer dan eerst het antwoord te vinden met de zoekfunctie (boven in de balk) en als je er niet uitkomt dan stel je de vraag in de juiste rubriek (hier voor moet je de rubriek openen en dan eerst even de sticky lezen)

Maar stel geen vragen in lopende topics want die worden vaak niet gezien (ik denk dat je nu mazzel hebt ;) ).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

lion schreef:

hallo allemaal,

maar hoe begin ik?
waar moet ik beginnen?
ik hoor het graag!

Haastige spoed is zelden goed (ik las je berichtje bij onze meldingen ;)) Gewoon eerst rustig lezen, filmpjes bekijken,...... en dan tussendoor wat dingen uitproberen. Maar ..... ik moet je wel even waarschuwen! Het is een heel verslavende hobby :lol: O-)

8

even nog reageren op Siepie: ik gebruik de PME pannen.... ik wil niet meer anders ;)

9

Nathalie schreef:

even nog reageren op Siepie: ik gebruik de PME pannen.... ik wil niet meer anders ;)

Hoi nathalie,

Bedankt voor je reactie. Is PME een merk? (ik heb echt geen idee wat met PME bedoeld wordt) Zo ja, is er veel verschil met de Wilton pannen, of is het gewoon een kwestie van wat je zelf makkelijker en fijner vind werken?

10

dit is er een
er zijn meerdere maten, vormen van PME te krijgen wat ik bij wilton mis. Ik denk dat de meesten hier op het forum deze gebruiken