1

Onderwerp: Verschil Electric en gewone kleuren?

Heeft er iemand van jullie wel eens de electric kleuren van Americolor vergeleken met de gewone kleuren?

Ik heb namelijk een hoop "gewone" kleuren maar ben zo enthousiast van foto's van de electric kleuren dat ik twijfel om die er ook bij te nemen..

Is dat nuttig of zou ik dan niet veel verschil zien?

Hopelijk is er hier iemand met ervaring met de kleurtjes. :)

2

Re: Verschil Electric en gewone kleuren?

Ik heb geen electra kleuren maar wil ze wel graag kopen.Ze zijn veel feller van kleur dan de 'gewone'.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

Ik heb toevallig afgelopen weekend voor de eerste keer gebruik gemaakt van electric kleurtjes (blauw, roze, oranje).
En moet zeggen: ze zijn  zeker nuttig! Ze zijn feller en ik vind ze erg mooi.

Groetjes Maji

4

ik heb de electric pink en vind m echt geweldig, echt mooi felroze kreeg ik met wilton kleuren, ook mixen niet voor elkaar! zeker de moeite dus om te bestellen!!

groetjes,
Marije

5

Maar hoe zijn ze in vergelijking met andere kleurtjes? Ik heb namelijk al roze, paars, blauw en geel dus dan zou ik alles dubbel hebben.
Maar als ze echt andere kleuren geven wil ik het wel doen :) Maar wil het graag zien of horen van iemand.

6

Ik heb de electric kleuren ook dubbel met de normale kleuren, maar zeker in de zomer pak ik toch echt snel de electric. Die zijn zoveel vrolijker dan de gewone kleuren.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

waar kopen jullie americolors? zie ze in de hebshop niet staan

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

8

ik koop ze bij maakjetaart  ;)

Groetjes Maji

9

electric kleuren zijn zeker het bestellen waard. Lekker fel. Je hebt er niet veel van nodig en vooral bij taarten van kinderen is het erg leuk.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

10

Oke bedankt. Dan ga ik ze de volgende keer toch maar bestellen.

Ik koop ze bij taartenprinses, taartendecoratie of liescakeshop.

11

Ik heb begrepen dat ze wel snel 'verkleuren', wat zijn jullie ervaringen daarmee? En ik heb nu de pink en purple, maar vond dat ik er toch best veel van nodig had...........

12

bedankt voor de tips :D

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

13

Karin09 schreef:

Ik heb begrepen dat ze wel snel 'verkleuren', wat zijn jullie ervaringen daarmee? En ik heb nu de pink en purple, maar vond dat ik er toch best veel van nodig had...........

Weet niet wat je precies bedoelt met 'snel' maar ik heb 2 weken geleden een kroontje gemaakt met electric pink (fondant/tylose) en dit staat er nu nog mooi in fel-roze.

Ik had niet zoveel nodig om de kleur echt knal-roze te krijgen; heb wel gewerkt met fondant (=wit) misschien dat dat scheelt?

Groetjes Maji

14

de electric colors zijn zeker wat feller.
mooie heldere kleuren vind ik :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

15

Karin09 schreef:

Tja, een taart staat over het algemeen niet echt lang ;)
Dus ik heb nog nooit meegemaakt dat iets verkleurd :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Ik vind de kleuren ook mooi fel, en ze zitten in een handig knijpflesje. Vind wel dat sommige kleuren inderdaad sneller vervagen dan de Wilton kleuren. Fondant gekleurd met de soft pink van americolor bijvoorbeeld is binnen een dag weer wit. Heb dit tot nu toe alleen met de roze kleuren gehad, niet met de andere.

'I love it when a cake comes together'

17

Zeker in combinatie met fondant zijn het mooie frisse kleuren. Ik vind ze vooral in combinatie met wit heel erg mooi.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AYSUPW8T-D.jpg

Met marsepein worden het ook lekkere felle kleurtjes, maar iets minder "fris" dan met fondant. In dit taartje met marsepein zijn het groen en het paars van het racket van electric colors
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PG3H34NG-D.jpg

Dit is marsepein met kleuren van Wilton
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IZRFWXXQ-D.jpg

Ik hoop dat je zo het verschil kunt beoordelen.

Groetjes, Elly

18

hihi, net zag ik idd dat het mega mindy masker, woensdag gekleurd met electric pink, een stuk minder electric is geworden... ook de beklede taart die do op vrij nacht uit de vriezer is gekomen kleurt witter... balen  :rolleyes:

liefs marieke

19

mariekepieke schreef:

hihi, net zag ik idd dat het mega mindy masker, woensdag gekleurd met electric pink, een stuk minder electric is geworden... ook de beklede taart die do op vrij nacht uit de vriezer is gekomen kleurt witter... balen  :rolleyes:

Jammer is dat.............ik had idd met de pink fondant voorgekleurd........en toen ik het ging gebruiken was het echte felle eral vanaf...........maar goed, gewoon iets om rekening mee te houden dus.

20

Bedankt voor alle ervaringen! Ook fijn om wat voorbeelden te zien idd en dat het met fondant dus het beste kleurt.
Wel erg zonde dat het toch zo snel verkleurd..

21

Ik heb nog nooit verkleuring gemerkt hoor. Als je je decoraties in zonlicht legt, verkleurt het wel snel heb ik begrepen.

Groetjes, Elly

Ik maak als ik nieuwe kleurstoffen binnenkrijg altijd een proefje met een bolletje witte fondant en maak daar een foto van.  De kleuren van Wilton en Sugarflair vervagen niet. Een aantal van Americolour dus wel. De proefjes bewaar ik in een bakje in een kast, komt dus geen licht bij en toch verdwijnen de kleuren. Ik hou daar dus echt rekening mee.

De kleuren die het echt heel erg doen en ook zeer snel zijn: Mauve, Fuchsia, Violet, Soft Pink.

Mauve is trouwens echt een stomme kleur komt niet eens in de buurt van de kleur zoals die op het flesje en op de websites staan. Heel jammer.

De webshop waar ik altijd koop heeft de Electric kleuren (o.a. op mijn verzoek) nu ook in bestelling. Helaas duurt het met Americolour altijd een paar weken voor ze in NL. zijn. Ik moet dus nog even geduld hebben maar zie er naar uit om ermee te werken.