1

Onderwerp: Vraag over monchoubavarois

Hallo allemaal,
Ik moet voor vrijdagavond drie taarten bakken voor een opening. Ik ga ze vullen met monchoubavarois, het recept op deze site, met verse aardbeien en aardbeienjam. Nu wil ik donderdagavond de bavarois maken en vrijdag de taarten vullen en afwerken.

Wat betreft de bavarois, is deze planning een goed idee? Of wordt de bavarois te stijf en moeilijk smeerbaar als ik deze een avond van te voren maak?
Ik heb weinig ervaring met bavarois, vooral de gelatine. Heb net wel de helft van het recept gemaakt. Was lekker, maar er zaten nog wel stukjes gelatine in. Dus moet nog even oefenen :D

2

Re: Vraag over monchoubavarois

ik maak heel vaak deze vulling en als je niet te dik vult,(en dan bedoel ik ook weer niet dun hoor  ;) ) kun je ook de gelatine weglaten! anders gewoon goed laten oplossen in kokend water/citroensap ( na 5 min. weken)

ik vind em goed smeerbaar maar ik gebruik dan ook nauwelijks/geen gelatine.

Oke, bedankt voor je reactie! Een avond van te voren maken is dus geen probleem begrijp ik uit jou verhaal?

Ik denk dat ik de gelatine te lang heb laten staan in de citroensap. Het was al redelijk gestold namelijk.
Maar de gelatine weglaten kan ik zeker proberen. Het zou het allemaal een stuk makkelijker maken! Geen gedoe en gestress met die blaadjes.  ;) Dan zou ik klopvast kunnen toevoegen aan de slagroom om het toch wat steviger te laten worden.

Nog een laatste vraag. Denk jij dat de monchoubavarois met aardbeien lekker is bij een glaasje champagne? Ik ben zelf geen champagneliefhebber...

4

Klopfix en ik zijn geen vrienden maar als jij er goed mee overweg kunt vind ik het goed  :lol:

ik zou niet weten waarom het niet bij champagne kan. champagne en aardbeien is sowieso goede combi en monchou vind ik lekker fris dus dat komt wel goed. (kun je gewoon met de 0,45 cnt roomkaas van Aldi maken he, scheelt berg geld en net zo lekker)

volgens mij lusten meeste mensen wel monchou. (sommigen weten niet eens dat het kaas is en soms kun je dat ook maar beter niet zeggen. schijterds. haha)
vulling wel in de koelkast bewaren totdat je vult ivm slagroom.

suc6 :thumb:

Nou ja, ik moet bekennen dat ik de slagroom nooit helemaal mooi stijf krijg, of ik nu klopfix gebruik of niet... Ik heb iets met slagroom. Het smaakt altijd wel, maar is nooit mooi stijf.

Bedankt voor de tips! Ik maak voor de eerste keer voor 100 man taarten en cupcakes. :/  Spannend hoor. Duimen dat het goed gaat!!

Groetjes Silvie

6

Ik zeef de gelatine als hij opgelost is even want anders krijg ik ook klontjes.

met slagroom heb ik geleerd dat je eerst rustig moet kloppen totdat het wat dikker word en dan pas op topspeed kloppen.

succes!

Bedankt voor je tip! Ga ik proberen... :thumb:

Ik heb allebei jullie adviezen opgevolgd. Ik heb een combi gemaakt (had toch veel nodig voor 3 taarten) van een gedeelte zonder gelatine en een gedeelte met. Het gedeelte met heb ik door een zeef gehaald. Het smaakte erg lekker. Had nog wat over en heb het net lekker als toetje gegeten. :P

Bedankt!