1

Onderwerp: Mijn allereerste taart!

Gisteren mijn allereerste taart afgemaakt. Ik ben nu zo'n kleine 3 weken geleden voor het eerst met deze hobby en deze site in aanraking gekomen en ben meteen verslaafd!
Het idee was om mijn eerste taart te maken voor de 2e verjaardag van mijn dochter, volgende week zaterdag. Kapsel stond al in de diepvries, puzzelplaatje van Pooh lag al klaar (op de vochtigste dag van het jaar gemaakt  :s ), vullingen uitgekozen, kortom klaar om tot een taart verwerkt te worden. En toen kwam er een workshop voorbij bij Kadohke, op 23 juni: een basisworkshop kindertaart maken. Nou, dat is precies 3 dagen voor de verjaardag, dus dat komt goed uit, dacht ik.

Maar inmiddels bleven de gekochte ingredienten en tools schreeuwen om aandacht en dus was ik naarstig op zoek naar een aanleiding om toch alvast een taart te maken.
(Jullie moeten weten, dat mijn vriend off shore werkt en ik dus veel alleen thuis ben. Bovendien zijn mijn ouders op vakantie en mijn vriendinnen en zus aan de lijn. "Zo maar" een taart bakken zou dus betekenen, dat ik m helemaal alleen op moest eten en dat kan mijn lijn ook niet aan...zucht... ;) )

En toen...: hing ineens de vlag uit bij de buren! Dochter geslaagd (en zoon moet nog een her...mwa, kleinigheidje)
Nou, dat vond ik nog eens aanleiding voor een taart!

En dit is 'm geworden! Helaas iets te weinig fondant gebruikt, waardoor ik iets te dun heb uitgerold en de fondant scheurde.
Bovenop zit goudpoeder en dat vond ik eerlijk gezegd niet zo'n succes. Was moeilijk te verdelen en er ontstonden wat kale plekken, waardoor ik het er vrij dik op moest doen, voor een egaal resultaat. Maar al met al ben ik niet ontevreden.
Hij is gevuld met BBR en 4-vruchtenjam. Afgesmeerd met gewone BC.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-88AAJMIT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YS76BTXO.jpg

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Tips zijn meer dan welkom!

Groetjes,
Wendy

PS: Wist niet zo goed waar ik 'm het beste op kon zetten. Heb 'm uiteindelijk op een taartkarton gezet, wat ik met wat alufolie omwikkeld had.

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

2

Re: Mijn allereerste taart!

Knap gedaan hoor, mijn 1e staat nu op te stijven in de koelkast.

Christine.

3

Mooi strak hoor! Top gedaan  :thumb:

Super, ik vind hem hartstikke leuk!!

5

Wat leuk om te zien dat jij ook een 'geslaagd' taart hebt gemaakt!!

Super!! Mijn 'geslaagde' dochter vindt deze ook heel knap!

6

heel erg leuk geworden, erg crea met die boekjes en mutsjes!

7

Zo, jij hebt het duidelijk in je vingers zitten.  :thumb:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Pooh schreef:

Zo, jij hebt het duidelijk in je vingers zitten.  :thumb:

Nou, echt wel, dat dacht ik ook gelijk!
Mooi strak en heel leuk geboetseerd, dat beloofd wat voor de taart voor je dochtertje! Hopen dat pappa dan ook thuis is :)

Groetjes, José

hele leuke taart hoor  :thumb:

carpe diem

10

Hahaha... leuk inleidend verhaal...herkenbaar "is er nog iemand in de buurt waarvoor ik iets kan maken"....

Mooi gedaan! En zoals hier al eerder gezegd; mooi strak! Ik vind het nog wel meevallen met 't goudpoeder... geeft op zich wel een grappig effect!

Taart!! Leuk om te maken maar nog leuker om op te eten!! :):)

11

Haha, ik ken dat, ben ook nog niet zo lang aan het bakken en zoek ook redenen om te bakken!
Jouw taartje vind ik erg mooi, dat beloofd nog wat!

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

12

Dankjewel allemaal, voor jullie leuke reacties.
@Lonestar, helaas, papa is er niet met de verjaardag.
Hij was er met vaderdag ook niet, dus dat is weer een goede reden om een taart te maken wanneer hij 4 juli thuiskomt  ;)
Ik verheug me in ieder geval op de workshop van morgen. Jullie zullen het resultaat hier ongetwijfeld weer tegenkomen.   :lol:

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy