1

Onderwerp: Hulp nodig met bloemtjes mold...

Ik heb voor het eerst een siliconen mold besteld alleen weet ik nog niet hoe ik hem het beste kan gebruiken..
Heb al op het forum gezocht maar kan het niet zo goed vinden.

Ik gebruik het liefst marsepein, kan ik dit gewoon goed in de mold drukken, dan eventjes in de vriezer en komen de bloemen er dan goed uit? Of is er nog een ander handigheidje? Lees ook ergens dat je beter tylose kan gebruiken? Kan dit misschien ook zonder?

Alvast bedankt!:D:D

You're my Honeybunch, Sugarplum, Pumpy-umpy-umpkin, You're my Sweetie Pie You're my Cuppycake, Gumdrop Snoogums-Boogums, You're the Apple of my Eye!

2

Re: Hulp nodig met bloemtjes mold...

Het ligt eraan wat voor mold het is. Ik gebruik mijn siliconen molds altijd met marsepein zonder tylose. De enige waar ik vak problemen mee heb is deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2807

Deze mold is erg ondiep waardoor je de marsepein er makkelijk uittrekt.
Welke mold heb je besteld?

3

Deze heb ik:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2789

Volgens mij ook vrij ondiep...

You're my Honeybunch, Sugarplum, Pumpy-umpy-umpkin, You're my Sweetie Pie You're my Cuppycake, Gumdrop Snoogums-Boogums, You're the Apple of my Eye!

4 Laatst bewerkt door margriet (21-06-2010 15:46)

Mijn dochter heeft de mold met muzieknoten, en als ik marsepein of fondant in deze mal doe dan maak een eerst bolletje met ongeveer de hoeveelheid die in de mal gaat.
Dit doe ik in de mal en druk het aan met een stukje bakpapier waardoor het niet aan mijn vingers blijft plakken.
Als dit klaar is snij ik voorzichtig het overtollige weg en wrijf het met een stukje bakpapeir nog even glad, daarna een minuut of 10 in de vriezer dan komen ze er prachtig uit

Groetjes Margriet

5

:Y  :Y ..ik gebruik rubber handschoentjes, maar doe het verder hetzelfde.

6

Als ik een mold gebruik doe ik het ook even in de vriezer en dan is MIJN fondant/marsepijn er zo uit te wippen;)

xx

7

Bedankt! :D

8

Ik heb dezelfde, ik gebruik altijd fondant met tylose ervoor, dat komt er heel gemakkelijk weer uit.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me