Onderwerp: vraag vulling
Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn taart niet ingezakt te krijgen. Ondanks dat ik een dijkje maak van botercreme zakt de taart nog steeds in. Heeft iemand tips voor mij?
www.keukenknutsels.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vraag vulling
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik krijg het maar niet voor elkaar om mijn taart niet ingezakt te krijgen. Ondanks dat ik een dijkje maak van botercreme zakt de taart nog steeds in. Heeft iemand tips voor mij?
Dijkje van botercreme 1op1 (dubbele puntjes doen het effe niet). Gebruik harde boter, dus geen grasboter of zo. Goed op laten stijven in de koelkast. Je laag vulling niet te dik, liever meer dunne laagjes dan 1 dikke. Na het afsmeren ook nog in de koelkast voor je gaat bekleden. En als ie af is dan toch ook nog in de koelkast. En misschien ook niet te slappe vulling gebruiken, maar iets stevigs.
botercreme 1op1? ik maak altijd 100 gram botercrememix 100 gram poedersuiker en 200 ml water. dit laat ik een uurtje in de koelkast en vervolgens 250gram ongezoute roomboter erdoor. Dit laat ik een uur in de koelkast staan om vervolgens met de taart te vullen en af te strijken. Hierna zet ik de taart in de koelkast.
Misschien heb ik de vullinglaag dan toch te dik. Ik gebruik vaak een dikke yoghurt of kwark met slagroom, opgeklopt met klopfix om het steviger te maken.
Ik zal eens een een dunnere laag proberen.
de botercreme mix is niet zo heel geschikt om mee af te smeren of een dijkje van te spuiten, er zit namelijk water bij en dat kan ten 1e je fondant/marsepein doen smelten en ten 2e is deze botercreme minder stevig als de 1:1 botercreme (poedersuiker en roomboter / margarine).
met de 1:1 botercreme moet je niet mee vullen alleen afsmeren en een dijkje spuiten.
de botercreme mix is meer geschikt als vulling.
suc6
Oh dat dus het trucje. thnx voor de tip Miran. Het fondant gaat inderdaad soms smelten. Ik ga het bij de volgende taart zeker anders proberen. dank je wel.
Ik krijg de taart eigenlijk niet mooi van mijn draaiplateau af om in de doos te zetten. Is hier ook zo'n handig trucje voor? Jullie horen het ik maak nog niet zo lang taarten.
nou ik ook niet hoor, maar al doende leert men toch?
wat betreft je draaiplateau, ik zet mijn taart al meteen op het onderbord. daar gebruik ik een houten plaatje voor (laat ik bij de gamma op maat snijden, je kunt kiezen voor de maat van je taart doos dan kan hij gewoon met taart en al in de doos) die bekleed ik met een leuk inpakpapier en daarna nog eens met doorzichtig inpakfolie. dan heb je meteen een leuk onderbord voor weinig.
deze kun je dus makkelijk na het afsmeren van de taart schoonmaken en ook je taart makkelijk verplaatsen zonder hem te beschadigen.
hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd
nogmaals suc6
botercreme 1op1? ik maak altijd 100 gram botercrememix 100 gram poedersuiker en 200 ml water. dit laat ik een uurtje in de koelkast en vervolgens 250gram ongezoute roomboter erdoor. Dit laat ik een uur in de koelkast staan om vervolgens met de taart te vullen en af te strijken. Hierna zet ik de taart in de koelkast.
Wordt de bc dan niet te hard in de koelkast? Mijn mix+poedersuiker+water staat nu op het aanrecht te wachten totdat de boter erdoor kan. Dan vul ik mijn taart er meestal gelijk mee. Of een uur later.. Tot die tijd zet ik de bc niet in de koelkast, omdat ik denk dat die dan te hard is (geworden) en niet goed smeerbaar is. Voor dijkjes en afsmeren gebruik ik trouwens ook alleen de 1:1
de botercreme mix word bij mij niet te hard in de koelkast. dat is vast ook de reden dat de taart instort . Ik maak de vulling vaak een dag van te voren en bewaar het in de koelkast. Het werkt goed en is niet te hard.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vraag vulling