1 Laatst bewerkt door Stimpie (18-06-2010 21:41)

Onderwerp: [FEEDBACK] Zo blij... met mijn vierde

Na mijn vorige heb ik zelfs gedroomd over hoe ik het beter zou kunnen doen. Gelukkig heeft dat geholpen. Het bekleden is 100 x beter gegaan. Ik heb de marsepein ook iets dikker gelaten en een grotere lap gebruikt.

Hierbij dan ook mijn vierde taart voor mijn vader (duivenmelker). Na een puzzelplaatje geprobeerd te hebben van een duif, toch maar besloten om voor roosjes te kiezen. Die duif kon zo de prullenbak in  :) Niet echt een mannelijke taart, maar volgens mij gaat het hem alleen maar om de smaak  :lol:

1e laag gevuld met een recept van de website chocolademouse van pure chocolade (chocola gebruikt van Tony's Chocolonely)
2e laag gevuld met dezelfde chocolademouse en slagroom. Om en om rondjes gemaakt en verse aardbeien.
3e laag gevuld met slagroom en aardbeien
4e laag gevuld met chocolademouse.
Afgesmeerd met botercreme 1:1.

http://www.ponygekken.nl/taarten/vierde%20taart1.jpg

http://www.ponygekken.nl/taarten/vierde%20taart2.jpg

http://www.ponygekken.nl/taarten/vierde%20taart3.jpg

Oh ja nog een vraag : Ik heb de taart in een taartendoos staan in de koelkast. Moet ik de taart evengoed afdekken met huishoudfolie?

Weten jullie hoe ik kan voorkomen dat er een ronde bolling in de zijkant komt? Het lijkt wel een beetje of hij uitzakt.

p.s. Pau en St. Vincent zijn de lossingsplaatsen van de duiven.

2 Laatst bewerkt door LindseyM (18-06-2010 19:30)

Re: [FEEDBACK] Zo blij... met mijn vierde

he, mooie taart hoor!

alleen in een taartdoos is voldoende, als je de boel verpakt in huishoudfolie kan het niet 'ademen' en gaat je marsepein/fondant smelten
en je taart wordt toch niet zo snel oudbakken, omdat er al marsepein omheen zit.

...Rozengeur en Marsepein...

3

Ziet 'r goed uit voor een vierde taart, maarre, je taart wordt echt strakker als je de onderkant als boven gebruikt! Dus taart uit de oven en omkiepen zodat de bodem je bovenkant wordt.

Wat betreft de ronde bolling in de zijkant: 'k weet niet hoe hoog je taart was toen je 'm uit de oven haalde, maar 4 lagen gevuld is wel wat veel vind ik. Steviger vulling gebruiken en dijkje spuiten is wellicht een oplossing.

Vooral doorgaan  ;)

Wat vond je vader van de taart? Aan de vulling zal 't niet gelegen hebben, slagroom met verse aardbeien én chocomousse  :P , draag me weg!

"Begin de dag met een dansje..."

4

Renaatje schreef:

Ziet 'r goed uit voor een vierde taart, maarre, je taart wordt echt strakker als je de onderkant als boven gebruikt! Dus taart uit de oven en omkiepen zodat de bodem je bovenkant wordt.

Wat betreft de ronde bolling in de zijkant: 'k weet niet hoe hoog je taart was toen je 'm uit de oven haalde, maar 4 lagen gevuld is wel wat veel vind ik. Steviger vulling gebruiken en dijkje spuiten is wellicht een oplossing.

Vooral doorgaan  ;)

Wat vond je vader van de taart? Aan de vulling zal 't niet gelegen hebben, slagroom met verse aardbeien én chocomousse  :P , draag me weg!

Ik heb de onderkant als bovenkant gebruikt, maar toch na vullen en bekleden lijkt de bovenkant inderdaad bol te staan. Misschien me eigen schuld, want ik heb denk ik bij de bovenste laag teveel vulling in het midden gedaan om de taart weer recht te maken. Volgende keer moet daar inderdaad beter op letten.

Mijn cake is best hoog als hij de oven komt en dan vind ik het altijd wel lekker als er veel vulling in zit, maar dat kan natuurlijk een nadeel zijn. Misschien de volgende keer toch weer een laag minder proberen.

Een dijkje had ik al gedaan en werkte perfect. Mijn vorige taarten niet gedaan en misschien is dat de reden wel waarom deze veel strakker is geworden dan mijn vorige.

Morgen gaat hij de taart in zijn geheel proeven, spannend! Ik had wel een restje over van de chocolademouse en die viel heel erg in de smaak. Ik denk dat ik vannacht even stiekem me bed uit ga om te proeven  :P

5

Leuke taart, je roosjes zijn goed gelukt!
Er zijn al wat antwoorden gegeven, maar nog niet over de deuk.
Je moet je taarten ná het vullen best stevig aandrukken, bijna zo dat je denkt, mm is dit echt de bedoeling?
En dat dijkje...echt doen! Je word niet goed als de vochtige vulling prompt aan de zijkant door de marsepein komt zetten!

Groetje nathasja.

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

6

Dus je bedoeld als de marsepein er al op zit? Ik durf eigenlijk nog niet zoveel te duwen enzo, maar de taart kan wel wat hebben?