1

Onderwerp: Hoe ga ik dit maken?

Ik heb een aanvraag van een bruidspaar om cakejes te maken zoals hieronder: Maar hoe ga ik dat doen? Het hartje mag van marsepein zijn.

Het lijkt erop dat het cakeje zelf rood is, daarvan vraag ik me vooral af hoe dat zit.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LV7NOYHC-D.jpg

Graag jullie ideeën/tips, thanks

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

2 Laatst bewerkt door Suikertaartjes-Suuz (19-06-2010 07:27)

Re: Hoe ga ik dit maken?

Red velvet cake, erg lekker!!
Als je even googlet kom je echt tig recepten tegen, en het is extreeeeem lekker met cream cheese vulling.

Maar je kunt ook gewoon beslag rood kleuren met kleurstof :)

Succes!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Red velvet cake is bij mij zo felrood niet hoor! Omdat er ook cacao in zit wordt het meer bordeaux.
Maar kleurstof is natuurlijk het geheim! Zou wel ff oefenen met de hoeveelheid kleurstof, want om echt rood te maken moet er denk ik best veel in, en dat zou je wel eens kunnen gaan proeven in de cake.

Ze zijn wel ontzettend leuk zeg! En relatief makkelijk te maken, met een malletje en een paar bussen poedersuiker ;) Doe mij er maar 200 als bestelling ofzo!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

Gewoon rode kleurstof toevoegen aan het beslag :j ik zou persoonlijk gaan voor de RedRed no taste van wilton.. Kan je er ook lekker veel door doen.. 

Daarna gewoon een hartje afbedekken (met een malletje wat je evt. nog zelf kunt maken) en dan poedersuiker strooien

5 Laatst bewerkt door Ottolien (19-06-2010 11:43)

Je moet ze dan wel heel rustig bakken zodat ze niet bruin kleuren ( :think: misschien met de magnetron :think: ).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

RedRed no taste
Noit van gehoord.... bedankt voor de tip!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

Cakes by Petra schreef:

RedRed no taste
Noit van gehoord.... bedankt voor de tip!!

Dat is de enige kleur waar ik zelfs MMF mee rood krijg.

Groetjes, Ilonka

8

Ottolien schreef:

Je moet ze dan wel heel rustig bakken zodat ze niet bruin kleuren ( :think: misschien met de magnetron :think: ).

Nee denk niet dat dat werkt met de magnetron? Wat je evt. wel zou kunnen doen is de vormpjes iets meer vullen dan normaal, en dan de bovenste laag bij alles eraf snijden, terwijl ze nog in de bakvorm zitten.. dan snijd je heel recht en komt het mooie rode naar boven.

9

Ik heb ooit op een tupperware party voor magneteron spullen of zo iets gezien dat ze cake in een magnetron bakte. Het rijst iets minder en het kleurde niet.
Vandaar mijn opmerking. Het moet dus wel kunnen, maar hoe, dat wee ik nie

Groetjes, Ilonka