1

Onderwerp: beslag 35cm vorm in één keer te mixen in een Kenny?

Voor het bakken heb ik al een flowernail aangeschaft, maar de hoeveelheid mix ... ben bang dat mijn beslagkom dat niet gaat trekken en overstroomt :s
Je klopper moet natuurlijk niet te ver onder staan enz.

Hoe doen jullie dat?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

2

Re: beslag 35cm vorm in één keer te mixen in een Kenny?

ik heb een Kenwood KM (4,3l inhoud) en bak niet met de mix maar met basisrecept. Vorige week een 27,5cm gebakken en dat is bij mij dus echt de max wat ik kan hebben aan deeg.

Groetjes, Dorothea.

3

Heb mijn beslag voor de vorm van 35 cm vorige week in een grote mayonaise-emmer gemixed... Ging prima!
In mijn Kitchenaid kan ik maximaal 9 eieren mixen voor hij overstroomt.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

Gaat net! (tenminste met die Kennie van mij).

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5 Laatst bewerkt door kokkie (19-06-2010 08:31)

Kadohke schreef:

Gaat net! (tenminste met die Kennie van mij).

Echt waar? Hoeveel literinhoud heeft die dan wel niet??? Ik vond die 4,8 van de KA al veul!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6

Een flowernail? Is dat zon ijzeren staafje met plato erop waar je bloemen op kan spuiten?
Wil je die gebruiken zodat hij ook in het midden gaar wordt?

Ik heb dat namelijk geprobeerd, maar hij belandde bij mij midden in de taart, en ik kreeg hem ook niet meer schoon. De taart was trouwens nog steeds niet gaar.
Dus als je het wil proberen moet je het plato onder bakpapier doen, misschien dat het dan wel wil...

7

Mijn Kennie kan 10 eieren aan. Niet op de hoogste stand zetten dan, maar er wordt wel zoveel lucht in geklopt dat het net genoeg rijst om een 32,5 te vullen. Maar 35.... dat lukt hier ook niet hoor! Gelukkig heb ik gewoon 2 kennies  :o

Die flowernail zet ik vast met een lik crisco voordat het beslag in de pan gaat. Altijd blijven zitten en perfect gaar in het midden!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be