1

Onderwerp: Taart voor as zondag

Hallo!

Ik ben op dit moment bezig met mijn allereerste taart (biscuit staat nu in de oven).. maar ik heb wat vraagjes.. Ik heb gezocht via de zoekfunctie, maar kon nog niet echt een antwoord vinden.
Ik maak deze taart voor aanstaande zondag.

Ik wil een taart maken met bokkepootjesvulling met botercreme en een laag kersenjam. Daarna wil ik 'm bekleden met marsepein.
Nu heb ik morgen niet veel tijd om de taart te vullen.. Is het erg als ik 'm nu al vul en bekleed en in de koelkast bewaar?
Of kan ik toch beter morgen pas vullen?

En moet de biscuit echt helemaal afgekoeld zijn voordat ik ga vullen?

Alvast bedankt!

2

Re: Taart voor as zondag

Je kan hem nu al vullen als je wilt hoor! Ik laat mijn biscuit altijd volledig afkoelen want soms smelt de vulling door de warmte :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3 Laatst bewerkt door kimsalabim (18-06-2010 13:58)

De biscuit moet wel ten minste helemaal afgekoeld zijn om hem te kunnen snijden.
Vullen in een warm biscuit lijkt me niet handig, omdat je (dijkje van) botercreme dan smelt, en de vulling er dan alsnog uitloopt.

Een biscuit snijdt trouwens voor geen meter als het net gebakken is, dat brokkelt, kruimelt, en als je rand nog hard is, breekt hij ook vaak, waardoor je moet goochelen met afsmeren.

Ik raad je aan, als je perse vandaag wilt snijden en vullen, om de biscuit als hij helemaal is afgekoeld, even een half uurtje in de vriezer te doen. Dan snijdt hij makkelijker en is hij makkelijker te vullen.

Je kunt de biscuit afsmeren en morgen bekleden, maar dan zou ik er even een pedaalemmerzak omheen doen (in de koeling), anders droogt hij uit.
Het biscuit kan je ook vandaag afsmeren en bekleden en tot zondag bewaren (evt in de koeling), als hij bekleed de koeling ingaat hoef je er geen zak omheen te doen, omdat de marsepein als een soort isolatie werkt.

4

Ja de biscuit moet echt helemaal afgekoeld en uitgedampt zijn!
Als je de taart a.s. zondag eet kan het geen kwaad om hem nu al te maken en in de koeling te bewaren. Zeker met vullingen als bokkepootjes en botercrème en kersenjam. Dat zijn tenslotte producten die niet eens in de koeling hoeven. Als je de taart in de koeling bewaard, dan wel in dichte doos met plastic zak eromheen zodat je zo min mogelijk last van eventuele condensvorming krijgt.
Succes met je taart, en wel showen als ie klaar is hè  ;)

Groetjes v. Annette.