51

Re: nooit mislukkende cupcakes van nigella lawson

Ik gebruik altijd bloem met bakpoedern en dan bak ik ze 15-20 min op 180, bij mij zijn ze tot nu toe altijd heerlijk!

52 Laatst bewerkt door pinkiepie (22-11-2009 19:19)

Volgende keer ga ik ze op 180 graden proberen ik denk dat ze dan prima zijn ( als ik er dan ook nog de melk bij doe ;).

Ze waren toch erg lekker hoor ze zijn al alle 12 op :o komt vast omdat ze ook erg klein zijn ;).

Ga van de week nog een keer proberen.

53 Laatst bewerkt door djehr (24-11-2009 17:07)

Lilian schreef:

Lijkt een beetje op het recept dat ik altijd gebruik voor mijn cupcakes:

Versierde cupcakes
40 minuten bereidingstijd

Ingredi

54 Laatst bewerkt door Adrienne (24-11-2009 16:26)

Ik doe nooit melk in m'n gewone cake, maar meer ei ( 1 ei voor elke 50 gram suiker, bloem, boter )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

55

Ik wilde toch even melden dat ik gisteravond deze cupcakes heb gemaakt voor mijn werk (36 cupcakes, 1 muffinvorm van 6 :/  ). Daarna nog met een icingstift (die ik heel lui in de winkel had gekocht) ieders letter van de voornaam erop gezet.
Hier op het werk wordt AL-TIJD hetzelfde meegenomen (en er moet ook altijd een reden zijn). Dus vandaag kwamen mensen helemaal happy langs mijn buro om te zeggen

When life gives you lemons: make lemonade

56

hoi

probeer eens een lepel kwark (evt met smaakje) lekker luchtig

57

In plaats van de melk?

When life gives you lemons: make lemonade

58

Deze cakjes zijn echt leker, alleen ik kreeg er geen 12 uit het beslag, en ze werden ook niet heel hoog. Heerlijk gevuld met lemoncurd na het bakken, mmmmmmm

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

Ik heb ook even een vraagje: Mijn zoontje heeft een koemelkallergie, en sojamelk wil ik m ook nog niet geven.
Dus, kunnen deze cakejes ook gemaakt worden ZONDER melk of iets waar melk of lactose in zit? Ik neem aan dat je dan die wajang boter kan gebruiken i.p.v. roomboter? En de melk, waar kan je dat door vervangen?? Ik wil er een aantal maken, en dan invriezen, zodat hij ook wat lekkers heeft, als wij ook zoiets hebben. En, kan je varieren, door er bijv cacao in te doen?? Of wordt het dan weer helemaal niets??

(PS: Uit welk Nigella boek komen deze cakejes??)

Alvast bedankt!

60

ik zou het gewoon uitproberen. dan kmo je erachter .ik gebruik vaak wajang. andere optie rijstemelk?

Let them eat cake
http://annettes.tk/

61

Gisteren hebben we dit recept gemaakt en alle (vrijwel) alle 48 zijn perfect gelukt.
Nu nog decoreren....

We willen dit doen met aangevette slagroom, maar kan een van jullie mij vertellen of ze met die aangevette slagroom in te vriezen zijn?? We moeten ze namelijk zaterdag klaar hebben...

Ik hoop dat iemand mij kan zeggen of dit kan of niet, kom op internet niet echt iets tegen over het invriezen van aangevette slagroom (als decoratie...)

Smile and the world smiles back to you!
Liefs Mo

62

Ik zou het niet invriezen met de aangevette slagroom. Als het voor een opdracht is zou ik het eerst uitproberen.

Kun je het niet zaterdag opspuiten? 48 cc heb je in een half uur wel opgespoten.

63

Na diverse adviezen hebben we maar afgezien van de aangevette slagroom. Nu komen de nodige fondant decoraties er op.

Bedankt!

Smile and the world smiles back to you!
Liefs Mo

dit recept is volgens mij voor een deel weggevallen!
heeft iemand heel misschien dit recept nog voor mij??  :o

65

Tuurlijk, even knippen en plakken

Benodigdheden:
- 125 g boter
- 125 g witte basterdsuiker
- 2 eieren
- 125 g zelfrijzend bakmeel
- half zakje vanillesuiker
- 2-3 eetlepels melk

Bereidingswijze:
gooi alles behalve de melk in de keukenmachine. terwijl die draait langzaam de melk erbij doen. Als je geen keukenmachine hebt: boter en suiker mixen tot crème, vanillesuiker en één voor één de eieren erbij, tussendoor een eetlepel van de bloem toevoegen.  dan de rest van het meel erbij en de melk. Dit is voor 12 cupcakes. het lijkt of je niet genoeg hebt, maar gewoon met de pannenlikker alles eruit schrapen en gelijk verdelen over de bakjes.  15-20 minuten op 200°c.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

Dankje Cindy K!

67

Ik krijg ze niet goed. Weet niet wat ik fout doe, heb ze nu 2 x gemaakt. 1 keer in de keukenmachine alles bij elkaar. (toen rezen ze niet) nu de boter eerst luchtig geklopt en daarna de rest van de ingred. erbij. 11 CC kunnen vullen net niet halverwege. Maar weer amper gerezen. Ze zijn mooi luchtig, de smaak is ook ok, maar vind de textuur toch te droog.
Ik ga een ander recept proberen.

:nooo

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

68

Weet iemand of dit het recept is uit haar boek: hoe wordt ik een goddelijke huisvrouw? Dan hoef ik namelijk niet te printen voor vanavond...

69

Ik ga ze van het weekend proberen, ben reuze benieuwd!

70

kity schreef:

Weet iemand of dit het recept is uit haar boek: hoe wordt ik een goddelijke huisvrouw? Dan hoef ik namelijk niet te printen voor vanavond...

Ja ergens helemaal in het begin van dit boek staat dat
Suc6

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.

71

Dank je. :D

72

Ik heb ze gisteren weer eens geprobeerd en gelukkig geen losse papiertjes. Ik heb eerst de eieren geklopt daarna de boter erbij dan suiker en bakmeel en daarna vanillesuiker en een heel klein beetje melk. Ik heb zowel de wilton als oetker papiertjes gebruikt. Om te proberen. Hopelijk gaat het de volgende keer ook zo goed.
Gebakken op 160graden in hetelucht.

73

Ik krijg ze niet goed :grr:  Ik vind ze qua smaak heerlijk maar, ze storten bij mij altijd in. Ik heb al geprobeerd minder hard te mixen, beslag in de keukenmachine gemaakt, oven minder heet en wat langer er in. Er blijven echter kuilen inkomen. Heeft iemand de gouden tip voor mij? :s

Groetjes, Renata

74

Ik heb dit recept 2 weken geleden als proef gemaakt. Ze waren perfect!

En nu heb ik 50-60 cupcakes nodig voor a.s. woensdag voor het kinderfeestje van mijn dochter en ze zijn gewoon mislukt.

Ze rijzen niet, blijven klef, en zakken 2 minuten na het eruit halen in als een pudding.

Ik snap niet wat ik verkeerd doe............ :s

mamakaat schreef:

Ik krijg ze niet goed. Weet niet wat ik fout doe, heb ze nu 2 x gemaakt. 1 keer in de keukenmachine alles bij elkaar. (toen rezen ze niet) nu de boter eerst luchtig geklopt en daarna de rest van de ingred. erbij. 11 CC kunnen vullen net niet halverwege. Maar weer amper gerezen. Ze zijn mooi luchtig, de smaak is ook ok, maar vind de textuur toch te droog.
Ik ga een ander recept proberen.

:nooo

Je moet de boter juist niet luchtig kloppen.
Ik gooi alles altijd bij elkaar, even 1 minuut mixen en klaar.
Anders wat extract erbij of met extra ei proberen.
Trouwens, ik gooi er altijd 2 zakjes vanillesuiker in  :9

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

Berichten [ 51 tot 75 van 101 ]

Pagina's Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » nooit mislukkende cupcakes van nigella lawson