1 Laatst bewerkt door grietje (18-06-2010 10:50)

Onderwerp: toefjesvraag.....

Hoi,

Bij mij doet de zoekfunctie helemaal niets. Dus zelf zoeken gaat niet lukken.  :/
Ik heb mijn eerste cc's in de oven staan. Ik vind het erg mooi staan op de foto's met zo'n toef. Maar..... Ik weet niet of het ook lekker is.
Ik vind meringuebc wel lekker, maar zo'n toef.... is dat niet een beetje veel?

Hier vind ook niet iedereen marsepein en fondant lekker. Dus dan kan ik ze wel mooi gaan zitten maken, maar als niemand ze dan meer hoeft...
Zit ik ze in mijn eentje op te eten. Niet zo best voor de weegschaal  ;)

Ik heb ze er net uitgehaald.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CHW6LWXS.jpg
Ze ruiken errug lekker. Ik heb het recept van Nigelle gebruikt. Ik heb 6 gewone en door 6 heb ik geraspte extra pure chocolade geroerd.
Ik heb inmiddels ook geproefd: ze zijn lekker!!

Wie heeft er tips voor een lekkere toef of een lekkere vulling voor erin??

Groetjes Gerien

2

Re: toefjesvraag.....

Je kunt ook een toef slagroom doen en die slagroom kleuren.
Een toef slagroom en daarop een aardbei.
Een toef botercreme met een kleurtje of smaakje vind ik persoonlijk heerlijk en niet te machtig. Maar dat is persoonlijk hoor! en dan wat sprinkels erop................zo leuk en zo lekkkkkkker

(sorry ik draaf een beetje door, ben aan de lijn namelijk :o)

3

Bedankt!
Gebruik jij dan ook meringebc?

Groetjes Gerien

4

Nee niet de meringebc, al wil ik die binnenkort wel eens gaan proberen. Ik gebruik de bc van de webshop.

5

oh, die heb ik niet!

Groetjes Gerien

6

Die is heel erg lekker, en lekker luchtig.

7

nou die heb ik ook de mix, maarrrrrr
meringue bc is toch echt NOG lekkerder...
vind ik :Y

8 Laatst bewerkt door vitaslak (18-06-2010 12:45)

Ik had laatst nog frambozenmouse over van mijn bruidstaart, deze heb ik op mijn cc gespoten, dit was ook erg lekker  :D Vers framboosje erop Hmm... :9 (niet te lang buiten de koelkast bewaren ivm de erin verwerkte slagroom)

Je hebt het alleen druk als je jezelf druk maakt...

9

Wat dacht je van aangevette slagroom....eventueel nog met een leuk kleurtje of een extra smaakje.

Groetjes v. Annette.

10

Dat is ook een idee!
Ik heb nu met de appelboor gaatjes gemaakt en er aardbeienjam in gedaan. Dat was ook erg lekker. Ook zonder iets vonden ze goed aftrek.
Ze zijn inmiddels op.
Als het gaat, bak ik morgen weer een lading. Mooi voor de visite op zondag!

Groetjes Gerien

11

Inderdaad, smaken verschillen: ik had laatst cc-ijsjes gemaakt met meringue bc erop, en er waren verschillende mensen haast teleurgesteld dat er onderin nog cake zat :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

12

Tja, dat kan ook ja.
Ik ga het nog wel eens proberen en dan kijk ik wel hoe de reacties zijn. Ik heb hier ook nog een recept liggen voor botercreme met banketbakkersroom. Dat is misschien ook wel lekker.

Groetjes Gerien