1

Onderwerp: Bokkenpootjes...

Hallo,

Ik ben een beginner en ga mijn eerste taart maken en dat wil ik eigenlijk doen met bokkenpootjes (en een laagje viervruchtenjam). Alleen: ik lees een aantal recepten van de bokkenpootjes, maar wat is nu het lekkerst?
- bokkenpootjes verkruimelen over/onder de botercreme of door de creme heen doen?
- als je botercreme gebruikt bedoelen jullie dan de extra of de 1:1 met bokkenpootjes erdoorheen?
- of is het gewoon lekkerder met zwitserse room of slagroom?

Enne ik weet dat het al 100 x gevraagd is, maar blijft een taart écht lekker in de vriezer, ik wil hem eigenlijk vandaag/morgen maken voor 5 mrt, maar ik ben bang dat hij mislukt dus vandaar, dus wilde ik hem nu maken en invriezen zodag ik wat speling heb.

nou alvast bedankt als iemand wat antwoorden heeft!
groetjes

2

Re: Bokkenpootjes...

Ik doe altijd een laag bokkenpootjes op de slagroom.. ik verkruimel ze niet ik snijd ze in stukjes..

Hier is dit favoriet! Hopelijk heb je er wat aan..

3

Ik klop slagroom (met klopfix) en door daar verkruimelde bokkenpootjes door.

4

over je vraag in de vriezer
ik doe de taarten altijd gevuld in de vriezer
ik vind ze namelijk lekkerder en lekkerder werken a;s ze in de vriezer zijn geweest
ik doe ze alleen nooit helemaal klaar in de vriezer hoor dus niet bekleed.
succes

groetjes nicole

Maar wel afgesmeerd in de vriezer of alleen gevuld?

Bedankt voor de reacties!

6

Ik heb bokkepootjes verkruimeld door de boter creme mix gedaan, heerlijk.
En al een paar keer volledig gedecoreerde taarten ingevroren, en dat gaat prima. De smaak blijft hetzelfde en ze worden ook niet droog ofzo.

7

Ik strooi stukjes bokkepootjes over de botercreme laag

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

8 Laatst bewerkt door Butterfly1984 (26-02-2010 19:29)

Maar gebruiken jullie voor de creme dan mix uit de shop? En als je het zelf maakt gebruik je dan de botercreme extra of de 1:1?

hoop dat iemand me dit even uit wil leggen, heb beiden maar in huis gehaald (voor botercreme extra en de slagroom) morgen maar eens de knoop doorhakken, haha wat kan je je druk maken om een vulling ;)

9

Zie ook http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … esvulling/

Het kan natuurlijk ook door de botercrème, maar vind ik wel meer werk dan slagroom.

Ik heb hem deze week door de bc van de mix gedaan.
Op 250 gram botercreme heb ik 1 pak bokkepootjes gedaan.
Gewoon erdoorheen gemixt in de KitchenAid.
Hij was écht heerlijk, en volgens mijn testpanel ;) de lekkerste taart tot dusver.

Dat is toch een taart waard?!

11

Ik doe ook bc van de mix!

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

12

Dames.... ik moet jullie wel bedanken voor de tip.
We hebben van het weekend heerlijk genoten van een boltaartje gevuld met bokkenpootjes (fijn gehakt) en slagroom...

Hhhhmmmmmmmmmm!!!

Groetjes Juut

13

hoe heb je die gevuld?
net als een vierkanten taart gesneden

14

Ik heb de bokkepootjes verkruimeld en door de slagroom gedaan.Heb wel slagroomversteviger gebruikt.Heb het ook een x met botercreme gedaan,erg lekker.Je kan trouwens zoveel koeksoorten gebruiken.