1

Onderwerp: Gebruik ronde bakrand?

Hallo,

Ik heb een (verstelbare) ronde bakrand overgenomen.

Een aantal van jullie zet die op alufolie met bakpapier...... ik zie hier en daar ook dat iemand hem gebruikt om de biscuit goed te laten omhoog komen tijdens het bakken?

Kan dat er nu ook mee, of is hij alleen/t best geschikt om als stand alone-bakvorm met folie/bakpapier te gebruiken?  :think:

2

Re: Gebruik ronde bakrand?

Ik gebruik hem als bakvorm. Bakpapier op hetzelfde formaat als de ring eronder en daaronder dan weer een siliconen mat. Ook bakpapier langs de rand om de vorm te verhogen.
Hij bakt mooi gelijkmatig, beter dan mijn springvormen, maar een nadeel vind ik is dat ik steeds geen 'echt ronde' taart heb...

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Ok, dus jij gebruikt hem (helemaal?) niet als geleiding voor de rijzende biscuit in de oven?

Dacht dat ik dat ergens gelezen/gehoord had..... maar eens proberen (weer) te vinden....  :+

4

Nooit geprobeerd als geleiding, maar ik probeer mee te lezen!

Learing all the time  :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Oh,ik heb daar nooit van gehoord dat je de verstelbare bakring daar voor kan gebruiken.Daar is ie ook niet voor.Ik gebruik hem gewoon zoals Sonja het doet.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

6

Mooi, dan kan ik dat verhaal ook naar het rijk der fabelen verwijzen geloof ik....  :lol:

Ik ga na het WK het eens uitproberen..... nu ff voetbal, voetbal en als ik daar geen zin (meer) in heb, dan voétbal....  :cool: