Onderwerp: Sven werd 1, Leslie 2 en wat een #%@$^marsepein!!!
Voor Sven, mijn zoontje, had ik een Timmy-taart in Holland-stijl in mijn hoofd. Heel leuk zou ie worden. Nou helaas niet dus
Het voorgekleurde rode marsepein, scheurde steeds. Ik dacht slim te zijn en te mengen met fondant. Toen moest ik natuurlijk nog wat bijkleuren met als enige resultaat: rode handen en een nog steeds scheurend goedje
Toen dacht ik: ik doe er wat crisco door. Ook al niet een heel goed plan, want dit had ook geen invloed op het scheuren en het werd er alleen maar vetter van. Ik koop dus nooit meer rood marsepein, wat een rotspul zeg!
Uiteindelijk toch maar de bovenste taart met scheurende rode marsefond bekleed. Daarover maar een lapje groen grasveld om de ergste scheuren te camoufleren. Helaas had ik geen tijd meer om de taart helemaal naar mijn zin te maken
Ik had de avond voor het feestje de taart afgemaakt en pas de volgende ochtend foto's gemaakt. Wat erg, want de taart zag er nog verschrikkelijker uit dan de avond tevoren. Hier komt ie:
Lekker was ie wel! Bovenste gevuld met kersen en twee lagen chococreme, de middelste gevuld met vanillecreme, zwarte bessen en lemoncurd (heel lekker fris). De onderste was een dummy, maar dat hadden jullie vast al gezien!
Ook nog een taart voor Leslie gemaakt (achternichtje van manlief). Leslie werd 2 en is doel op "boemetjes" en koeien. En van moeder hoefde het niet persé roze... Dus dat werd een fleurige taart met "boemen" en een koe (Die koe had trouwens eerst twee armpjes in de lucht (zoals je bij "Hoera" hoort te doen), maar deze brak tot drie keer toe af..... terwijl ik beide armen op dezelfde manier heb behandeld....
Ook hier het gewraakte rode spul op de (onderste) taart.
close-upje van het leukste stukje van de taart.
O ja, nog bijpassende cakejes gemaakt voor de kids:
Alle lagen gevuld met chococreme en aardbeienjam
http://www.mijnalbum.nl/Album=EJ44G686