Re: [HOW-TO] biscuit
Taartenmarie schreef:Taartenmarie schreef:Maar mijn vraag is eigenlijk de volgende: mijn beslag is (dankzij mn nieuwe keukenmachine!!) goed luchtig en mijn biscuit dus ook maar hij blijft wel net zo hoog als dat 'ie de oven in gaat. Hij komt tijdens het bakken iets omhoog maar zakt ook weer iets in. Is dit normaal?
Ben nog steeds benieuwd of jullie biscuit er hoger uit komt dan dat ie er als beslag in ging. Bij mij iig niet
Bij mij rijst het wel! misschien zijn je eieren te koud of mix je niet hard of lang genoeg? of met doorscheppen van de bloem dat je te veelt roert??
of je hebt gewoon heel eigenwijs biscuit!
Eigenwijze oven dan denk ik. Ik mix braaf 10-12 minuten op de hoogste stand (eieren voorverwarmd in heet water) en dan nog 2 op de laagste stand. Spatel de bloem er heel voorzichtig doorheen. Maar dan gaat mn oven freaken, ik moet de temp (met een oven thermometer) continue in de gaten houden en bijstellen want de oven doet maar wat. Nou wie weet, over 3 maanden nieuw huis en nieuwe oven. Hoop dat mn biscuit dan ook eindelijk wat hoger zal worden... En anders geef ik het op en ga maar de mix kopen.