1

Onderwerp: [Feedback] Krokodil

Mijn eerste taart (gedecoreerd)

Deze taart is voor de verjaardag van mijn man en als verrassing heb ik het biscuitdeeg oranje gekleurd (doet pijn aan je ogen) met Wilton colouring. Ik heb zelf enige afkeer van voetbal dus het oranje wekte enige hilariteit op  :D
De taart is 3-laags en heeft 2 soorten vulling: banketbakkersroom (uit een pakje  :o ) met ananasstukjes en slagroom met aardbeienvlaaivulling.
De blauwe marsepein heb ik zelf gekleurd met Wilton. De bedoeling was donkerder blauw.
Ik had de zijkant en bovenkant van de taart met slagroom bedekt en helaas begon de marsepein die eroverheen ging een beetje smelten. Gelukkig geen gaten en maar kleine scheurtjes die ik heb kunnen dichten.
De zwarte bloemetjes hebben suikerpareltjes als hart.
De krokodil heb ik eerst uitgetekend met verhoudingen (dom-dom heb ik de tekening weggegooid...) en gisteravond heb ik flink zitten boetseren.

Ik ben blij met:
bloemetjes, lelie met lelieblad, kleuring biscuitdeeg

Minder blij met:
verhouding krokodille-onderdelen, kleuring 'water', smelten marsepein

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs104.snc4/35544_417711734856_618289856_4099156_3304831_n.jpg

2

Re: [Feedback] Krokodil

ik vind je taart hartstikke leuk !
een tip : gebruik de volgende keer botercreme 1:1 om af te smeren , dan smelt je marsepein/fondant niet .
en enig minmuntje is dat je geen foto van de oranje binnenkant hebt gemaakt :lol:

3

Hoi!
Ik vind de taart echt superleuk! Krokodil is duidelijk herkenbaar, als je de taart volgende keer afsmeert met botercreme (1 op 1 roomboter en poedersuiker) zal de marsepein niet smelten!
Maar ik zie nx van gaatjes hoor ;-)
Erg leuk juist ! ik sla 'm op als je 't goed vind!

Taartdecoratie en workshops!

4

Ik vind 't een leuke taart hoor, leuk detail dat lelieblad met bloem.

Het marsepein is waarschijnlijk gaan smelten doordat je taart (gedeeltelijk) met slagroom hebt afgesmeerd.

Botercrème is fijner om mee af te smeren, kan je je taart daarna strakker bekleden  ;) .

Veel plezier met je nieuwe hobby  :thumb: .

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

5

Je kan je blauw donkerder krijgen door een beetje (echt klein beetje) zwart erdoor. Maar het blijft een moeilijke kleur. Ik gebruik NAVY van wilton of americolors.

Ik vind het een prachtig taartje! En mss kom je nog wel met een foto van de binnenkant, als ie aangesneden is :D

Groetjes, Linda

6

Ik vind hem erg leuk  :thumb:
De verhoudingen van de krokodil kloppen volgens mij prima  :Y
Ben benieuwd naar de binnenkant  :D

7 Laatst bewerkt door JuliaPunt (16-06-2010 21:36)

linda78 schreef:

En mss kom je nog wel met een foto van de binnenkant, als ie aangesneden is :D

tadaaa
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs121.snc4/36404_418019394856_618289856_4106585_7327513_n.jpg

en
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs061.ash2/36404_418019384856_618289856_4106584_1167266_n.jpg

8 Laatst bewerkt door Annelies24 (16-06-2010 21:38)

Een heel leuk taartje...

Leuk kleurtje de binnenkant

Cakesbyme...

9

anja989907 schreef:

Hoi!
Ik vind de taart echt superleuk! Krokodil is duidelijk herkenbaar, als je de taart volgende keer afsmeert met botercreme (1 op 1 roomboter en poedersuiker) zal de marsepein niet smelten!
Maar ik zie nx van gaatjes hoor ;-)
Erg leuk juist ! ik sla 'm op als je 't goed vind!

De hoekjes zijn wat rommelig zie ik.
En natuurlijk mag je het opslaan!
:Y