Onderwerp: Afsmeren met champagne botercreme?
Ben bezig met een bruidstaart en vroeg me ineens af of je ook kan afsmeren met champagne botercreme. Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet eigenlijk... Maar wil het toch eff checken!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Afsmeren met champagne botercreme?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ben bezig met een bruidstaart en vroeg me ineens af of je ook kan afsmeren met champagne botercreme. Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet eigenlijk... Maar wil het toch eff checken!
Ik heb het laatst gedaan (icm met marsepein) zonder erbij na te denken en dat ging goed
Maar aangezien er vocht (water/champagne) bij de botercreme zit lijkt het me niet uitermate geschikt, je hebt kans op smelten van je fondant/marsepein.
Je kunt evt 1 op 1 maken en dan zo'n patidess champagne smaak eraan toevoegen?
Of de gok wagen.. bij mij ging het prima
succes
Maar in botercreme mix zit toch ook water? Dat heb ik vervangen door champagne...
Ja dat klopt, botercreme mix is dan ook niet geschikt om mee af te smeren, dan loop je altijd een smeltrisico. Afsmeren kan dan beter met botercreme 1:1 (deel boter, deel poedersuiker)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Afsmeren met champagne botercreme?