1

Onderwerp: Cakedrum meebekleden.

Ik wil graag de cakedrum voor de bruidstaart van vrijdag gaan meebekleden. Doe je dit nou eerst ??? Of bekleed ik dat in dezelfde beweging mee als ik de taart bekleed ???? En doe je dan ook de zijkant ???......

*geen idee heeft, maar wel een beschadigde cakedrum zit*

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2

Re: Cakedrum meebekleden.

Dat kan allebei, maar ik zou zelf eerst de cakedrum bekleden en laten drogen, dan de taart erop zetten. Als je minder rolfondant wilt gebruiken, kun je ook de beklede taart op de drum zetten en dan een reep langs de taart leggen, om zo de drum te bekleden.

Ik zou persoonlijk zelf niet taart incl. drum bekleden.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

je kunt het eerst doen, ik vind zelf dat de makkelijkste manier. je hoeft er niets mee doen, gewoon erop leggen en de zijkanten er af snijden.
je kunt het ook doen als je taart erop staat. niet in 1 keer met de zelfde lap mee bekleden, ten minste ik zelf vind dat niet mooi. je zou dan dus een apart lint uit moeten rollen en die er langs leggen en dan afsnijden.
en de zijkant van de drum, tsja die kun je ook mee bekleden, maar ook dat is maar net wat je smaak is. ik vind zelf een mooi lint erom heen het mooist  :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik zou ook eerst de drum bekleden, maar als je niet teveel m'pein / fondant wilt gebruiken kun je na het bekleden er een rondje uitsnijden dat net even kleiner is dan je taart, dat kun je dan hergebruiken voor versieringen oid.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Als ik dus de drum eerst bekleed en laat uitharden, beschadigd het dan niet als ik de taart bekleed heb en de marsefond afsnijd........klinkt misschien heel blond hoor deze vraag (ben het ook wel hoor....tijdelijk.... ;) ) Maar ik druk het altijd een beetje aan met de smoother en dan zou ik dus afdrukken erin krijgen ofniet ???

6

Jij redt het wel om de drum mee te bekleden. :Y Rustig en met veel geduld de fondant/marsepein plooivrij maken en zo langzaamaan verder gaan op de drum. Als dat echt niet lukt dan doe je eerst de drum. Misschien eerst even oefenen met een dummie, dan weet je of het lukt. Het is echt niet moeilijk, maar je hebt wel wat geduld nodig. Ik twijfel er trouwens niet aan of het jou gaat lukken.
De zijkant van de drum is ook zo meebekleed, dat is vrij makkelijk.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7 Laatst bewerkt door Pooh (16-06-2010 18:54)

Wow, ik deed er lang over om dat te typen :lol: Zijn we ff snel vandaag...

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Pooh schreef:

Jij redt het wel om de drum mee te bekleden. :Y Rustig en met veel geduld de fondant/marsepein plooivrij maken en zo langzaamaan verder gaan op de drum. Als dat echt niet lukt dan doe je eerst de drum. Misschien eerst even oefenen met een dummie, dan weet je of het lukt. Het is echt niet moeilijk, maar je hebt wel wat geduld nodig. Ik twijfel er trouwens niet aan of het jou gaat lukken.
De zijkant van de drum is ook zo meebekleed, dat is vrij makkelijk.

PFieuw......jij hebt een hoop vertouwen in mijn bekleed kunsten :D:D:D ik voel me gevleid ;)
Ik vertrouw er zelf ook wel op hoor, maar ja net als bij elke andere eerste keer is het altijd even spannend natuurlijk.......

9

Ik bekleed de drum eerst en werk de taart af op een andere ondergrond (Ikea snijmat). Daarna zet ik de taart over op de drum en dat lukt echt zonder te beschadigen.

Groet, Jolanda