1

Onderwerp: slagroom of bbr om af te smeren?

Hallo,

Ik wil zaterdag een taart gaan maken nu maak ik deze altijd met botercreme maar wil het nu eens gaan proberen met slagroom. Kan ik dan gewoon de 'normale' slagroom pakken die je nog zelf moet kloppen maar kan ik daar ook mee afsmeren of moet dit dikker zijn? ik durf niet zo goed zeg maar.

Ook wil ik eens een keer proberen de taart met chocolade kruimels ofzo af te decoreren iemand wel eens geprobeerd?

Groetjes mandy

2

Re: slagroom of bbr om af te smeren?

Nee, slagroom en bbr laat je fondant smelten.. dus dat gaat helaas niet..
Je kan wel afsmeren met gezeefde abrikozen jam, (witte) choco paste of opgeklopte ganache..

Als je chocokruimels langs de zijkant wilt ,zoals bij een slagroomtaart, zou je wel kunnen afsmeren met slagroom..

3

Dus bij gebruik van fondant ook niet met de aangevette slagroom afsmeren ? Wilde ik nl zaterdag gaan doen zodat ik de zijkant met muisjes kan versieren.

Christine.

4

Ik heb een paar keer afgesmeerd met slagroom (met klopfix) dat ging heel goed maar ik doe het pas op het allerlaatst (bijv. vrijdagavond taart nodig dan smeer ik hem smiddags af), nooit geen fondant/marsepein gesmolten bij mij.

Ze zeggen wel dat het afsmeren met slagroom minder strak is dan met bc

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

5

Het kan gewoon gaan smelten..
Ik maak zelf regelmatig slagroom taarten met daar boven op een plaatje of rond van fondant om de taart wat op te leuken.
Het gaat wel als je het last minute erop doet.. en de taart echt goed gekoeld is.

maarja t is wel risico voller als gewoon afsmeren met BC...

Ik vraag me dan wel weer af of de muisjes lekker blijven? kan me voorstellen dat die ook wat zachter worden door t vocht van de slagroom.. (geen idee of dit echt zo is hoor, gewoon hardop aant denken)

6

Zoiezo zo als ik ook zei op het laatste moment dan pas afsmeren als ze met slagroom wilt afsmeren.

maar denk ook dat de muisjes zacht worden.........of de kleuren gaan uitlopen ofiets  :think:

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

7

Dus al ik het goed begrijp als ik fondant of marsepein gebruik dus geen slagroom of bbr maar evt een laagje jam? En wel b
vullen met een van de twee?

Ik wil ook een slagroomtaart maken staat hier ergens de how to op? Ik dacht gewoon een biscuit taart deze vullen met slagroom en evt vruchten, dan insmeren met slagroom en chocolade krullen aan de zijkant?

Maar hoe maak ik die slagroom? Die is wat dikker toch als normaal? Gr

8

Ja in principe smeer je een fondant / marsepein taart af met Botercreme (of jam zou ook kunnen)

De taarten vullen kun je zon beetje met alles wat je lekker vind.

Een slagroomtaart is heel makkelijk!
Je vult idd een biscuit met slagroom en fruit (of wat je wilt) en deze smeer je dan met slagroom. Langs de kant chocola of nougatine.. boven op toefjes ofzo

Ik gebruik zelf altijd de aangevette slagroom voor taarten. Recept staat in t linkermenuutje bij de recepten.

9

Joyce84 schreef:

Ik vraag me dan wel weer af of de muisjes lekker blijven? kan me voorstellen dat die ook wat zachter worden door t vocht van de slagroom.. (geen idee of dit echt zo is hoor, gewoon hardop aant denken)

Het zijn van die geboorte muisjes, die zijn al wat harder dan de gewone gekleurde muisjes. Ach ik probeer gewoon denk dat de taart niet zo'n lang leven heeft het mes zal er wel gelijk in gaan.  :9

Christine.