1

Onderwerp: Gras!

Hoe maak ik nou een leuke graskant?, en dan bedoel ik niet de sliertjes met een sugargun, maar meer grovere sprieten.....

Wie kan me aan een tip helpen?????

2

Re: Gras!

Icing zou kunnen... Groene icing en dan spuiten.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

ik heb het nog nooit gedaan maar ik zou een strook maken en daar de grassprieten uitsnijden en dan een beetje vervormen en sommige puntjes ombuigen.

ik lees gelijk met je mee want mss heeft iemand anders wel een hele goeie tip

Groetjes, Franka

4 Laatst bewerkt door Ottolien (16-06-2010 08:39)

Bij deze set zit een sierrand die mij wel aan gras doet denken.
Ik heb hem laatst oevallig ook bij mijn Beessies voetbaltaart gebruikt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

ik heb ook die sierrand gebruikt en het stond best leuk....
met pasen heb ik het zelf uitgesneden.. en boel werk, maar je kan het wel precies zo maken zoals je het zelf wil hebben

6 Laatst bewerkt door Kadohke (16-06-2010 08:49)

Wat trouwens ook kan en erg snel gaat... ik snij altijd een strook, neem dan een uitstekertje met een hoek erin (bv klein vierkant/driehoek) en neem hapjes uit de strook, de hapjes tegen elkaar....zo maak je ook gras, zie hier op de onderste taart wat ik bedoel:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=80958

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

7

Of je maakt rolletjes van groene fondant/marsepein, onderaan wat dikker en naar boven toe wat spitser. Die zet je dan rechtop tegen de taart aan. Zo kun je kleinere en grotere sprieten maken en de één wat slapper laten hangen en de ander wat rechter.
Ziet er wel leuk uit, maar is wel iets meer werk.

Bakgroetjes van Marinka!

Ik zag pas heel leuk gras bij een taartje! Volgens mij was het een kettingtaartje... http://www.deleukstetaarten.nl/foto/1611/
Deze!

Ik ga vanavond met de knoflookpers aan de gang, eens kijken hoe dat gaat. Maar ik lees dat jij geen dunne wil dus :)

9 Laatst bewerkt door Mamsvandrie (16-06-2010 21:13)

Meiden, bedankt voor jullie tips!!!!

Ik denk dat ik khadoke (hihi als ik het goed schrijf;)) haar idee ga proberen!

10

voor gewoon gras,, wat jij dus ig niet bedoeld. kan je ook cocos gebruiken en dat groen kleuren met kleurstof :D

voor al uw gebak groot en klein moet u bij bakker moniek zijn : www.wix.com/bakkermoniek/zwambag