1 Laatst bewerkt door ans pommerans (14-06-2010 14:37)

Onderwerp: Letters op zijkant van taart

Wie heeft voor mij een goede tip om letters op de zijkant van een taart te zetten?
Ik vind dat altijd zo'n gedoe, om ze een beetje netjes op hun plaats te krijgen. Meestal gaat het behoorlijk op de gok.
Heeft iemand daar een oplossing voor?

If live gives you lemons, make lemonade!

2

Re: Letters op zijkant van taart

De letters van te voren uit snijden,dan zijn ze hard geworden dus makkelijker om op de zijkant te plakken....

Groetjes Sandra & Yvonne
www.salad-six.nl

3

Ik maak mijn letters (met tappits) altijd van te voren, dat ze goed hard zijn.
Als ze aan de zijkant moeten leg ik ze voor de taart zodat ik ze goed kan verdelen. Meestal lukt het wel om ze behoorlijk op dezelfde hoogte te krijgen. Als je letter goed hard en je marsepein/fondant niet te plakkerig kan je de letter ook nog een beetje verschuiven. Soms meet ik het uit en zet met een naald een piepklein prikje op de plaats waar de letter moet komen.
Wel zorg ik er voor dat de taart op ooghoogte staat. bv. op het aanrecht en ik dan op een stoel er voor.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

4

Maar als die Letter dann goed hard zijn, gaan die dann niet breken?
Omdat die Taart ja en beetje rond is, en die Letters zijn recht??

Groetjes Petra

5

breekt meestal niet... ik vind het ook gemakkelijk om bijv een reepje bakpapier rondom de taart te doen, dan kun je als het lange tekst is netjes recht op de taart plakken!

groetjes,
Marije

6

Wat ik ook altijd doe, is de letters tellen, en dan bij de middelste letters beginnen. Zo houd je de letters in het midden van de taart.

Groetjes Yvonne

dudoky schreef:

Wat ik ook altijd doe, is de letters tellen, en dan bij de middelste letters beginnen. Zo houd je de letters in het midden van de taart.

Groetjes Yvonne

inderdaad en dan een liniaal eronder blijf je wel recht hoor

8

Ik spuit het altijd met icing. Ik heb van die drukkers (weet niet hoe je het anders moet omschrijven). Je plaatst de letters in een soort lineaal en die druk je tegen de taart aan, zodat je de letters in de taart krijgt. Overtrekken met icing en klaar is Kees. De letters zijn in de shop te koop voor nog geen 10,- euro. Ik heb twee soorten...de strakke letters en sierletters en sinds ik die dingen heb, gebruik ik eigenlijk nooit meer marsepeinen letters.

Groetjes,
Nanda

9

dudoky schreef:

Groetjes Yvonne

Gaat niet altijd op  ;)   bv. de breedte van de m en de i is zo verschillend dat je dan echt niet goed uitkomt.

Verdwalen in zoetigheid

10 Laatst bewerkt door Zitatje (16-06-2010 12:22)

Boska schreef:

Ik maak mijn letters (met tappits) altijd van te voren, dat ze goed hard zijn.
Als ze aan de zijkant moeten leg ik ze voor de taart zodat ik ze goed kan verdelen. Meestal lukt het wel om ze behoorlijk op dezelfde hoogte te krijgen. Als je letter goed hard en je marsepein/fondant niet te plakkerig kan je de letter ook nog een beetje verschuiven. Soms meet ik het uit en zet met een naald een piepklein prikje op de plaats waar de letter moet komen.
Wel zorg ik er voor dat de taart op ooghoogte staat. bv. op het aanrecht en ik dan op een stoel er voor.

Hoi,

ik heb een vraagje betreft die tappit letters.
Misschien ligt het aan het feit dat ik het met marsepein heb gedaan en gaat het met rolfondant beter...maar ik krijg die letters amper uit dat tappit liniaal!
Hoe doe je dat?
En misschien is er ook iemand die mij kan vertellen hoe de uitsteker werkt waarmee je dit kunt maken:
http://www.deleukstetaarten.nl/administ … to?id=1763
Ik heb namelijk deze uitsteker maar ik krijg het niet voor elkaar...
Help!!

Alvast bedankt!
Groetjes,
Carolien

Ik vind marsepein ook erg vervelend om letters mee te maken dus doe ik dat altijd met fondant. Als je het even door hebt gaat het erg makkelijk.

Die uitsteker, daar kan ik je niet bij helpen, die heb ik niet.

12

Ok, dank je wel.
Ik heb nog maar 4 taartjes gemaakt dus ik ben sowieso nog niet zo goed. Maar ik heb inderdaad ontdekt dat fondant veel fijner werkt ja.
Heb jij nog een favoriet merk?
Ik vind Funcakes fondant fijn maar die is er niet in alle kleuren.
Ik heb ook een keer Regalice gehad maar die vond ik verschrikkelijk!

13

Bei uns in Deutschland machen wir die Buchstaben immer mit Maxican Paste oder mit Blütenpaste. (womit man auch die Rosen macht)

Oder man mischt es je zur hälfte mit Fondant.
Also 50% Fondant und 50% Blütenpaste.

Außerdem nach dem ausrollen den Fondant erst ca. 5-10 min antrocknen lassen, dann klappt das super!!!!

Viele Grüße
Petra

Ik heb meestal Bakels, gewoon wit en dan kleur ik het zelf.
Het bevalt mij goed.

En inderdaad Petra, even aan laten drogen, dan gaat het super!

15

Ok. Dank je wel Petra en Ans  :)

16

De lettertappits gebruik je het beste met fondant met tylose. Goed dun uitrollen, even laten drogen en tappen maar. Op you tube staan verschillende filmpjes. Even zoeken dus.
Kwebbeltje heeft een how to gemaakt voor de lace flowers. Staat hier ergens op het forum tussen de how to's.

Verdwalen in zoetigheid

17

Dank je wel Boska!
Ik ga eens kijken.
:)