1

Onderwerp: Kokostaart

Hallo allemaal,

Ik moet voor zaterdag een taart bakken voor een vrijgezellen feest. De bruid-to-be is helemaal gek van kokos en houdt niet van chocolade. Nu kan je biscuit heel makkelijk naar kokos laten smaken, maar waar vul je het dan mee? De zoekfunctie van deze site doet het niet meer bij mij, dus ik kan niet zoeken.

Ik dacht zelf misschien passievrucht ofzo? Ik vind het echt heel lastig. Hebben jullie nog suggesties?

2

Re: Kokostaart

Met kokosmousse natuurlijk!

blikje kokosmelk (400 ml)
suiker (125 gr)
1/4 thl. zout
3 eetl. maizena
125 ml water
1 thl. vanille essence
bakje geraspte kokos (AH)

Verwarm de kokosmelk op laag vuur. Los de maizena op in het water en voeg dit bij de warme kokosmelk. Voeg suiker en zout toe.
Laat op laag vuur pruttelen totdat het de dikte krijgt van yoghurt. Voeg nu de geraspte kokos toe en roer weer totdat het nog iets dikker wordt. Als laatste pas de vanille essence toevoegen.
Laat de vulling nu helemaal afkoelen in de koelkast. Dan is het pas de juiste dikte voor een taartvulling. (Geen zorgen, het duurt een tijd)
Het heeft ook wel een dijkje van botercreme nodig!

Combineren met een laagje ananasjam!

Jacqueline

Klinkt super. Hou je de biscuit dan naturel?

4

Het recept is niet van mij, hoor! Heb ik hier vandaan.

Ik kreeg echt laaiend enthousiaste reacties. De biscuit idd naturel (wel besprenkeld met suikersiroop), 2 lagen kokosmousse en 1 laagje ananasjam!

Jacqueline

5

Oh ja, ik maak het altijd de avond van te voren. De dag erna vul ik de taart ermee.

Jacqueline

6

Luchtig toetje kokos van Mona!!!!!!!!! MJAM

7

Iets met ananas?

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

8 Laatst bewerkt door Jol321 (15-06-2010 17:42)

mriekjuh schreef:

Luchtig toetje kokos van Mona!!!!!!!!! MJAM

Ik zag 'm net ook in de winkel (en meegenomen natuurlijk  ;) ). Kokos met ananas, lijkt me helemaal goed !!
Persoonlijk zou ik 'm helemaal lekker vinden in chocoladebiscuit of in gewoon biscuit, getrempeerd met suikersiroop met scheutje Malibu  en dan 2 lagen mona toetje en 1 laag chocola (ganache of mousse)  :9

Groet, Jolanda

Klinkt heerlijk, maar de bruid lust geen chocolade!

10

het biscuit een beetje rumsmaak geven of tempreren met rum(essence)
idd iets met ananas...Passievrucht lijkt me ook lekker. Een passievruchtroom/bavarois oid.

mmm goed idee zeg
Mijn man opperde voor zijn verjaardag een pina colada taart
Waarschijnlijk maak ik de botercreme van de mix, maar dan geen water maar kokosmelk en een beetje kokosschaafsel toevoegen (dit las ik hier ergens laatst) lijkt me verrukkuluk en simpel.

11

Hallo dames,

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de kokosmousse en ananasjam. Wat is dat lekker zeg. Die kokosmousse! Had alleen veelsteveel, dus eens kijken of het lekker blijft in de vriezer. Ik moet over een uurtje bij de bride-to-be zijn, dus ik ben benieuwd wat ze r van vind.

(foto bij taartenparade)

Bedankt voor alle tips!

12

hoelang kan je deze mousse bewaren iemand een idee?

13

jolanda80 schreef:

hoelang kan je deze mousse bewaren iemand een idee?

hier ben ik ook erg benieuwd naar!!!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!