1

Onderwerp: Dallas of New York standaard???

HOI, Ik wilde vragen of iemand ervaring heeft met de taartstandaard Dallas of New York. Ik wil er een kopen maar ik ben aan het twijvelen over de maten en of ze bijde verwisselbaaar zijn. Ik weet ook dat de Dallas verchroomde tussen stukken heeft maar New York niet. Heeft iemand zo een standaard van jullie of misschien ervaringen gehoord?? Ik wil ze bestellen voor een bruidstaart die ik voor zaterdag heb, maar zolang ik de maten niet weet kan ik niet bakken of dozen bestellen wie kan me helpen???
Dank u!

2

Re: Dallas of New York standaard???

Ik heb pas de New York aangeschaft, maar nog niet gebruikt.
Hij is van aluminium en heeft blinke tussenstukken.
De pootjes van de onderste plateau zijn er af te halen en op de andere plateaus te zetten behalve niet bij de kleinste.
hierdoor is hij dus multifunctioneel en voor veel maten te gebruiken.
Ik ga hem half juli gebruiken, dus dan kan ik meer zeggen over hoe hij bevalt.
Wat ik ook een voordeel vind, is dat alle onderdelen ook los te bestellen zijn, dus mocht er iets stuk of kwijt gaan, dan hoef je alleen dat onderdeel bij te bestellen.

als je nog vragen hebt, dan laat maar weten!

BREEK DE DAG, BAK EEN TAARTJE!
Groetjes Wendy

3

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4 Laatst bewerkt door Zanoni (13-06-2010 09:57)

ik heb er geen ervaring mee maar ik vind de Dallas mooier!

Ik hou er wel van dat de taarten trapsgewijs staan en vind het persoonlijk zo zonde om een gat te hebben in je taart  :o

Liefs, Zanoni

5

Zanoni schreef:

ik heb er geen ervaring mee maar ik vind de Dallas mooier!

Ik hou er wel van dat de taarten trapsgewijs staan en vind het persoonlijk zo zonde om een gat te hebben in je taart  :o

Hoi, bedankt voor jullie reacties.Ik vind ook trapsgewijs mooier, maar volgens mij kan dat ook bij New york vandaar dus deze vraag ik wil een beslissing nemen voor morgen zodat ik kan bestellen anders ben ik laat hij is voor zaterdag.

6

De pootjes van de onderste plateau zijn er af te halen en op de andere plateaus te zetten behalve niet bij de kleinste.
Wat ik ook een voordeel vind, is dat alle onderdelen ook los te bestellen zijn, dus mocht er iets stuk of kwijt gaan, dan hoef je alleen dat onderdeel bij te bestellen.

als je nog vragen hebt, dan laat maar weten![

hoi, ook bedankt , ik wil weten of je het ook trapsgewijs kunt gebruiken? En ik vroeg me af welke je hebt 6 of 7 delig,omdat je het er niet bij hebt gezet. nogmaals bedankt!!

7

gwn-n schreef:

hoi, ook bedankt , ik wil weten of je het ook trapsgewijs kunt gebruiken? En ik vroeg me af welke je hebt 6 of 7 delig,omdat je het er niet bij hebt gezet. nogmaals bedankt!!

nee, je kan hem niet trapsgewijs gebruiken, ik heb de 5 laags gekocht. de meeste bruidsparen bij mij willen recht boven elkaar, vandaar dat ik deze dus heb gekozen!

BREEK DE DAG, BAK EEN TAARTJE!
Groetjes Wendy

8

wendyvanham schreef:
gwn-n schreef:

nee, je kan hem niet trapsgewijs gebruiken, ik heb de 5 laags gekocht. de meeste bruidsparen bij mij willen recht boven elkaar, vandaar dat ik deze dus heb gekozen!

Dan denk ik dat het toch Dallas wordt, die kun je zowel trapsgewijs als boven ellkaar,hij is een stuk duurder en dat voor een beginner, maar goed.
Ik had New York al 2e keuk eigelijk,maar je kunt er grootte taarten op kwijt die ga ik ook vaaker maken ,maar in iedergeval BEDANKT!!!

9

gwn-n schreef:

Dan denk ik dat het toch Dallas wordt, die kun je zowel trapsgewijs als boven ellkaar,hij is een stuk duurder en dat voor een beginner, maar goed.

En, en...??? Al gebruikt? Ik heb hem vandaag besteld na lang wikken en wegen  :/  , maar na een telefoontje met de firma heb ik besloten om ook de Dallas aan te schaffen; deze is ook om te bouwen tot een rechte standaard, dus meer mogelijkheden. Bij de New York ben je ook weer 'verplicht' om een zwaardere voet te bestellen wanneer je deze als trap wilt gaan gebruiken. Als je dat niet doet, dan... nou ja, vul zelf maar in  ;) . En niet te vergeten... de nodige zijarmen, dus uiteindelijk ben je duurder uit; volgens mijn berekeningen dan.
Ook heb ik  de bijpassende extra lange steker van RVS besteld om zo een gat in de taart voor het middenpilaar te maken. Dat scheelt hopelijk weer een hoop getob met het vinden van de juiste maat  :Y

Ben dus reuzenbenieuwd naar de eerste ervaringen! Ga 'm zelf begin september voor een bruidstaart bestellen  :)

10

hihi nu lees ik dus dat je een verzwaarde voet kan bijbestellen  :lol: , ik vond hem al heel erg wiebelig als trapopbouw. Daarom heb ik hem als boom opgebouwd (dus links, rechts, links, rechts etc..) maar dan nog hield ik mijn hart vast bij het opbouwen van de taart... Als piramide is hij prima

groeten, Bianca
TAART in huis

11

Post schreef:

hihi nu lees ik dus dat je een verzwaarde voet kan bijbestellen  :lol: , ik vond hem al heel erg wiebelig als trapopbouw.

Haha, dit stelt mij gerust! Dus daarom adviseer ik: schaf de Dallas aan, want dan heb je gelijk de verzwaarde voet  ;)  In september laat ik wel weten hoe dit ging  :Y

12

Beetje laat, maar bijgaand alsnog de beloofde foto's van de taart met standaard. Ben over de foto waar de taart in zijn geheel op staat niet echt tevreden, omdat deze flink overbelicht is.
De standaard heb ik thuis in elkaar gezet en verder moest ik de taart dus daar echt op de platen zetten. Gelukkig had ik thuis nog wel even eerst getest. Omdat deze taarten vrij zwaar en groot zijn, heb ik voor de zekerheid een extra chromen pootje onder de onderste plaat laten maken.
Ik heb later nog contact gehad met Bouwhuis en het extra chromen pootje uitgelegd. Ze waren hier verbaasd over. Zelf had ik het zonder extra pootje niet aangedurfd. Bouwhuis heeft toen contact opgenomen met de firma in Italie. Inmiddels hebben ze mij een grotere voet toegestuurd zodat het nu echt stabieler is. Over Bouwhuis ben ik dus echt te spreken qua service  :thumb:
Ik ga ervan uit dat ze dit nu bij alle standaards leveren, maar mocht je nog twijfelen over de voet, dan zou ik zeker even contact met ze opnemen.
De andere trapstandaards waren voor mij geen optie, omdat ik 'm ook 'recht' wil gebruiken en omdat mijn taarten altijd hoog zijn. Bij de andere standaards blijft er dan nog weinig ruimte over tussen taart en volgende laag.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-86SPP8YV.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Q3YU86W4.jpg

Wat taart betreft, is het niet mijn keuze om de taart zo te maken. Zelf houd ik meer van kleur en een bonte inbreng. Het bruidspaar had echter hele andere wensen! Zeker een uitdaging geweest dus!

De standaard is verder ook bij mij te huur  ;) !

13

Ga het morgen eens bestuderen.
Jammer dat ik de foto's niet kan zien.