1

Onderwerp: Mjam Taart!- taart

In de Mjam Taart! zomer staat een 'Terug naar school'- taart. Hier wordt de kleurstof Gold gebruikt. Is dit een gel? Ik dacht dat gold altijd een soort poeder is, waar je niet mee kunt kleuren, alleen dusten of verven. Ik heb al gegoogled maar kan het nergens vinden.  :s
Met deze kleurstof wordt fondant gekleurd. Zou ik hier ook marsepein mee kunnen kleuren? Blanke marsepein heeft al zo'n kleur, maar net iets anders, vind ik.

2

Re: Mjam Taart!- taart

Spectrum heeft inderdaad een kleurtje genaamd 'gold', maar ik denk niet dat je echt een mooie gouden kleur mee krijgt. Mij lijkt het eerder geelachtig.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

De taart in Mjam Taart! ziet er ook een beetje zacht geelachtig uit. Precies de kleur die ik wil. Nu ik weet dat het kleurstof (gel neem ik aan) is en geen poeder, is het me duidelijk geworden  :thumb: . Ik weet alleen niet of het veel zin heeft om marsepein te kleuren vanwege de eigen kleur van marsepein.

4

Daar heb ik geen idee van. Ik werk meestal met fondant dus ik heb weinig ervaring met het kleuren van marsepein.

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

5 Laatst bewerkt door nikki69 (13-06-2010 19:04)

Ook americolor heeft de kleurstof gold, deze is een mooie basis als je iets goud wil dusten, maar je kan 'm ook heel goed zo gebruiken, het is inderdaad een goud/gele kleur.
Bij onderstaande taart heb ik met fondant de gold van americolor gebruikt (dan krijg je een beetje een idee) ik heb het daarna wel ligt gedust.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101095

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

6

Die kleur is idd wat ik bedoel. Die ga ik dan maar snel bestellen.....

7

nikki69 schreef:

Ook americolor heeft de kleurstof gold, deze is een mooie basis als je iets goud wil dusten, maar je kan 'm ook heel goed zo gebruiken, het is inderdaad een goud/gele kleur.
Bij onderstaande taart heb ik met fondant de gold van americolor gebruikt (dan krijg je een beetje een idee) ik heb het daarna wel ligt gedust.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101095

Hoi,

heb deze kleur ook gekocht. Vond het verven van fondant met de poeder niet zo goed gaan..

groetjes,
Nadine