1

Onderwerp: Lightning Mcqueen taart bekleden met fondant + vragen

hallo,

ik ben sinds vandaag nieuw hier, en wel om de reden dat ik dit ten eerste een kei leuke interessante en nuutig site vindt, en ten tweede: omdat ik toch nog met wat vragen zit.

mijn zoon is a.s. dinsdag 15 juni jarig en ik bak voor hem een CARS taart. tot nu toe lukt dit goed.( ik wil wel een foto laten zien, maar ik weet niet hoe ik die moet plaatsen.)
morgen (maandag) wil ik die gaan bekleden met fondant.
dit heb ik nog nooit gedaan en ik moet het ook nog allemaal kleuren.
ik heb de fondant besteld bij leukste taartenshop en ook de kleuren van wilton.

vraag 1: als ik de fondant uitrol, doe ik dit op een be-poedersuikerd oppervlak?
vraag 2: hoe krijg ik strak op de taart, zonder bobbels e.d.?
vraag 3: is de taart na bereiding mat? of besuikerd? of gewoon mooi? ik weet niet of ik daarna nog een 'handeling'' moet doen.
vraag 4: kan ik eerst de taart bekleden en op een later tijdstip afmaken met de rest van de fondant? (kleinere fondant stukjes erop plakken)
vraag 5: bewaar ik de afgemaakte taart gewoon in de huiskamer of in de koelkast?

vriendelijk bedankt alvast,

gr, wendy

2 Laatst bewerkt door Cuppycake<3 (13-06-2010 17:37)

Re: Lightning Mcqueen taart bekleden met fondant + vragen

vraag 1: als ik de fondant uitrol, doe ik dit op een be-poedersuikerd oppervlak? Ja maar het kan ook op crisco. (Poedersuiker maakt het wat stugger en lichter de kleur)

vraag 2: hoe krijg ik strak op de taart, zonder bobbels e.d.? Met de smoother maar het begint met strak afsmeren met een heet mes dus.

vraag 3: is de taart na bereiding mat? of besuikerd? of gewoon mooi? ik weet niet of ik daarna nog een 'handeling'' moet doen. Ik nsap de vraag niet echt maar ik denk dat je dit bedoeld: Je vult de taart met iets (kijk bij recepten--> vullingen) Daarna smeer je het af met boter creme hoeft niet meteen strak 30 min in de koelkast en dan strak afsmeren door met een heet mes alles langs te gaan. zodat het recht is

vraag 4: kan ik eerst de taart bekleden en op een later tijdstip afmaken met de rest van de fondant? (kleinere fondant stukjes erop plakken) Tuurlijk dat kan heel goed. Je moet een basis kleur hebben om te bekleden en daar op kan je dan andere kleuren doen.

vraag 5: bewaar ik de afgemaakte taart gewoon in de huiskamer of in de koelkast? In de koelkast. Tot dat je het gaat eten natuurlijk.

Re: Lightning Mcqueen taart bekleden met fondant + vragen

vraag3: volgens mij bedoel je of je nog iets moet doen, nadat de taart is bekleedt? Nee dat hoeft niet :)

Vraag5: 1 uur vantevoren uit de koelkast, zodat de taart op kamertemparatuur is.
En koelkast op warmste stand :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs