1

Onderwerp: strik schilderen

Voordat ik enorm de mist inga en domme dingen doe, wil ik het toch even voorleggen aan de experts. 

Voor mijn vaders verjaardag wil ik een wit-zwarte strik maken met muzieknootjes erop geschilderd.
Ik had al begrepen dat je kunt schilderen door kleurstoffen te verdunnen met alcohol. Wat moet het alcoholpercentage zijn? Is iets van Jenever of Vodka voldoende?

Verder vraag ik me af wat de meest handige volgorde is. Is dat eerst schilderen en dan meteen lussen van maken? Of eerst lussen maken en dan meteen schilderen? Of moet ik juist wachten tot het fondant is uitgehard?

2

Re: strik schilderen

Jenever of wodka is prima, je kunt zelfs schilderen met water al vind ik dat niet echt mooi gelijkmatig dekken. Het lijkt me beter eerst de lussen te laten drogen en daarna te schilderen. Het schildert sowieso beter als de fondant al wat op gedroogd is en bij het buigen van de strikken kunnen de muzieknootjes vervormen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

De eerste vraag weet ik niet zo goed, heb het nl nog nooit zelf gedaan.

Wat betreft je 2e vraag: ik zou eerst schilderen en dan pas lussen maken, dat lijkt mij het mooiste.
Wanneer je de lussen heb gemaakt, dan lopen ze rond en ik kan me voorstellen dat dat wat lastiger schildert......

Succes in ieder geval !

Een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd !

4

Beetje gek misschien, maar je zou ook een printje kunnen gebruiken. Je maakt zelf een A4-tje met allemaal muzieknoten erop, laat het afdrukken op een frostingsheet, knipt er stroken van, plakt deze op fondant en maak er een strik van.

groeten Annemieke
Cake It

5

Cake it schreef:

Beetje gek misschien, maar je zou ook een printje kunnen gebruiken. Je maakt zelf een A4-tje met allemaal muzieknoten erop, laat het afdrukken op een frostingsheet, knipt er stroken van, plakt deze op fondant en maak er een strik van.

Dat zou ik ook doen aangezien het schilderen erg moeilijk gaat,

kies je toch voor schilderen eerst de strik maken uitharden en dan pas schilderen  dit omdat als je eerst schilders en dan de stik er mee maakt je kans hebt dat het uitrekt !

Deze profiel word niet meer gebruikt wegens beeindiging van hobby.
ik heb alles ook verwijderd