1

Onderwerp: Dummie bekleden met play doh?

Ik wil voor op mijn werk (basisschool) voor volgend jaar een dummie taartje maken voor als de kinderen jarig zijn.
Nu heb ik gelezen dat je gewoon kunt bekleden met fondant. Helaas vindt de muizenfamilie het erg gezellig bij ons op school en mogen we dus niets van eten(sresten) in de klas hebben.

Nu heb ik laatst een setje playdoh gekocht, want daar zat een uitsteker set van het alfabet en de cijfers bij, maar ook wat kleine potjes playdoh.
Zou ik de dummie niet gewoon met play doh kunnen bekleden? En dan aflakken ofzo? En hoe kan ik dan de play doh aan de dummie laten plakken?

.. Want taart kan altijd!!

Re: Dummie bekleden met play doh?

Volgens mij blijft playdoh zacht en ruikt het ook heel erg zoet, ik denk dat muisje dat best lekker vinden... Misschien dat het toch wat indroogt, maar blijft het dan wel mooi ?

Zou je het niet met fimoklei kunnen doen ? Die wordt natuurlijk hard en misschien wat minder kwetsbaar....

Een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd !

3

Oh ja... dat hard niet uit natuurlijk... Zou het ook niet uitharden als je het lakt?
Fimo kan inderdaad ook wel ja, dacht alleen dat ik gelijk een mooie oplossing gevonden had wat ik kon doen met de playdoh haha

Al hoewel, droogt dat niet uit?

welke bedoel je met "droogt dat niet uit", de playdoh of de fimo ?
De fimo klei moet je nl bakken om hem hard te krijgen... :Y

Een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd !

5

play doh? als je dat aan de lucht laat drogen, droogt het dan niet uit?
Ik meen me te herinneren dat als ik vroeger mijn doosjes niet goed afsloot ik het daarna niet meer kon gebruiken omdat het hard was..

6

Ik weet dat het een oud topic is, maar heb je nu uiteindelijk de play doh gebruikt om de taart te bekleden?

Ik zou de juf van mijn dochter een taartje willen maken dat ze met elke verjaardag opnieuw kan gebruiken en ik zoek dus ook iets om de taart te bekleden

7

play doh droogt op en wordt dan lelijk.

If life gives you lemons, make lemoncurd.