Onderwerp: Taarten stresssss... wie ook ??!!
Vanmorgen aan de slag, biscuit was al klaar, bovenkant nog niet helemaal gaar....
nou ja, mijn manlief kan heel recht en mooi taarten snijden dus dat kwam goed.
Vulling ook prima, slagroom met veel klop klop en aardbeienjam erdoor... mhh lekker zoet. Afegsmeerd en ik dacht wauw zo mooi recht is ie nog nooit gelukt
trots in de koelkast.
Marsepein kneden, pfff een hele homp (1 :3 van funcakes) Kleurtje erdoor, wilde eerst niet goed mengen, maar toch gelukt. Wel hele aanrecht vet. Uitrollen, en dat ging niet fijn, het brak steeds... meer poedersuiker (banketbakkerssuiker deze keer) en weer rollen, aan de kantjes scheurde het, maar het midden was ok. Heel voorzichtig opgetild, op de taart en
hele scheur aan de zijkant en een dikke bobbel...... bah !!!!!!!
Gelukkig was het bestemd een mandje te zorden dus deze fouten kon ik wel wegwerken, maar dat was wel effe stressvol !
Iemand een idee hoe dit nou kon??? De marsepein was ook nog vrij dik, maar dunner uitrollen durfde ik ook niet aan..... is nog nooit eerder zo gebeurd, snap er niets van.
Het taartje is voor de teamdag voor straks en ik baal dan wel echt even hoor..... herkenbaar taartenstresss??????, vind het dan gewoon even niet meer leuk
Dit is em dan: