1

Onderwerp: Taart invriezen ja of nee

Hallo,
Ik ben een nieuwkomer en heb nog niet zo heel veel taarten gemaakt (slechts 3: ha, ha).
Nu heb ik voor volgende week zondagmiddag een taart nodig, maar heb zaterdag geen tijd om hieraan te werken. Ik zit er dus aan te denken om vrijdag alles te maken.
Nu heb ik al tig onderwerpen hierover gelezen, maar de meningen hierover zijn verdeelt, dus vandaar toch even een nieuw onderwerp  O-)

Zal ik donderdagavond een bisquit maken en vrijdag vullen, afsmeren en bekleden en in de koelkast bewaren (in een taartdoos van Curver). Of de taart dan nog invriezen en deze er zaterdagavond uithalen?
Ik wil als vulling jam, botercreme en/of bbr gebruiken en ik werk met alleen marsepein.

Graag advies!
Alvast bedankt.

2

Re: Taart invriezen ja of nee

Je kan de taart prima vrijdag maken voor zondag, zonder hem in te vriezen. :Y

Je berichtje past trouwens beter in taartdecoratie algemeen, dus daar wordt het naartoe verplaatst.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

ik denk alleen niet dat een curver doos handig is?? of wel?

Liefs, Zanoni

4

Yvette en Zanoni: bedankt voor jullie reactie.
Ik ga dan donderdagavond de bisquit bakken, na afkoelen luchtdicht verpakken in folie (en evt. een plastic zak daar omheen) en bewaren voor vrijdag. Dan alles verder afmaken en dan plaats ik de taart in de Curver doos, met daar omheen een plastic zak.
Is dat wat? (ik heb nl. geen kartonnen dozen.. :s ).

de rubriek 'over de site' is voor vragen over de site zelf, en dus niet de inhoud hiervan. dit kun je onder andere afleiden aan de topics die in die rubriek staan.

[move]---> td algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Als de taart af is hoeft hij niet in een plastic zak, graag niet want het eventuele vocht kan dan niet weg.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Dus de taart alleen in de Curver doos is ok?
En dan blijft alles vanaf vrijdag t/m zondagmiddag lekker vers?

in een curverdoos kan het vocht ook niet weg  :nooo
gewoon 'bloot' in de koelkast of in een taartdoos, van karton ;)
doordat er marsepein overheen zit, is hij een soortvan vacuum verpakt :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Ok, helemaal duidelijk.
Ik zal eens bij de Hema langslopen, wellicht dat zij mij één taartdoos willen geven/verkopen.
Want de taart "bloot" in de koelkast zetten, vind ik niet zo'n lekker idee.