1

Onderwerp: Ff voorstellen

Hallo allemaal!

Ik ben Netty en het leek mij leuk om meer te leren over cake bakken en decoreren tot nu toe mislukten mijn cakes elke keer in de oven rijst de cake goed maar daarna zakt het en ik heb altijd het probleem dat buitenkant is mooi bruin maar binnen is nog gaar zo zijn heel veel cakes in de prullenbak beland maar ik ga blijven proberen en pas als het me lukt ga ik beginnen met decoreren.

Alle tips zijn welkom!

Groetjes,
Netty

2

Re: Ff voorstellen

Hallo Netty.

Als de cake op een te hoge temperatuur wordt gebakken wordt hij van buiten wel mooi bruin maar kan de binnenkant nog niet gaar zijn. Het kan aan jouw oven liggen, misschien geeft die niet de juiste temperatuur aan.
Ik heb bijvoorbeeld en kleine goedkope oven en die geeft juist een te lage temperatuur. Ik moet de temperatuurknop naar 230 C draaien om 180 C te krijgen! Ik raad je aan om een oventhermometer te kopen, deze geeft de temperatuur langzaam oplopend aan dus zet de thermometer minstens 10 minuten in de oven. Kijk dan om de twee minuten of de naald bij een bepaalde temperatuur stil blijft staan.
Ik wens jou veel succes met bakken!

Groetjes, Khadija.

3

welkom !

4

Bedankt Khadija voor jou uitleg, weet je misschien waar ik zo'n oventhermometer kan kopen?/

5

welkom en veel bak plezier..

Zeg me als het beter kan...ik wil nog veel leren.

6

Ik heb mijn oventhermometer in een kookwinkel gekocht, maar ik heb ze ook wel eens zien liggen bij Blokker, V&D en Hema.