1

Onderwerp: opeten

Nu vroeg ik me af , ik zie hier altijd van de mooie figuren op de taarten staan die soms best wel groot zijn en volledig uit fondant bestaan.
Of om een vb te geven een grootte kip en de poten zijn volledig uit fondant, of een nijntje..
Nu mijn vraag wordt dit dan opgegeten? :o mss een domme vraag maar ja...wil het toch weten :Y

Als mijn onderwerp niet juist staat sorry, wist niet goed waar te zetten

sinds kort nog maar aan het taartenbakken

Re: opeten

folietje schreef:

Als mijn onderwerp niet juist staat sorry, wist niet goed waar te zetten

bekleden is wel een vreemde plek....

[move]---> taartdecoratie algemeen

en als je de zoekfunctie gebruikt, kun je hier veel over vinden  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik zou het zelf niet doen, maar meningen verschillen hierover. Ik vind fondant alleen lekker met een taart eronder.
Maar mijn dochter bijvoorbeeld zou liever alleen het fondant opeten en de rest laten staan  :lol:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Ik snap je vraag wel hoor, had 'm zelf ook?
sommige figuren zijn prachtig maar zo groot, dan vraag je je af of iemand dat dan echt eet? Wat natuurlijk kan, maar ik ken niemand die ik daar blij mee maak.

5

ik raad mensen eigenlijk aan om hem niet te eten omdat ik er tyclose door heen doe,

zeg dan vaak je kan hem er beter afhalen en voor de sier in de kast ofzo zetten :D

Deze profiel word niet meer gebruikt wegens beeindiging van hobby.
ik heb alles ook verwijderd

6

Ik gooi ze er zelf af want ik vind het niet lekker. Mijn collega die eet juist wel alles op, die vind het heerlijk!

Het ligt er dus maar net aan of je ervan houdt of niet.

Liefs, Zanoni

De figuurtjes van marsepein worden hier altijd opgegeten, maar die van fondant haal ik er meestal af. Moet er niet aan denken, zo'n hap fondant  :lol:  maar goed er zijn er altijd die het wel lekker vinden.
De meesten vragen of de figuurtjes van marsepein kunnen worden gemaakt, omdat dat lekkerder is dan fondant. Soms lukt dat, soms is dat onmogelijk en gebruik ik toch maar fondant, dat werkt gewoon lekkerder met boetseren ;)

'I love it when a cake comes together'

8

hier worden ze meestal wel opgegeten!
zelfs de restjes marsepein en fondant die ik overhoud omdat er botercreme of zo doorheen zit doe ik speciaal in een zakje.. af en toe komt onze beste vriend langs en neemt dat zakje mee  :lol:

9

Hier wordt de marsepein ook opgegeten. De fondant niet