1

Onderwerp: Hoe maak je een palmboom en hoe krijg je letters uit de lineaal???

Hallo,

Ik wil heel graag advies/hulp bij het maken van een palmboom, ik heb fondant met tylose gemengd en daar een palmboom van gemaakt met een dik buigbaar draad erin en ik heb bladeren gemaakt die ik aan elkaar gelijmd heb en ook gehard met tylose, maar op de een of andere manier breekt alles en stort het in. Graag advies hoe maak je een mooie palmboom (boetseren uit de hand, want dat vind ik het leukste), graag ook advies over hoeveelheid tylose tot fondant enz.

Vraag 2 : ik heb zo'n lineaal waaruit je letters en cijfers kunt halen, je moet dan ook tylose met fondant mengen en erin doen en eruit tikken, nou ik kan tikken wat ik wil het komt er mooie niet uit. HELLUP ik word er gek van, wie kan mij advies geven???
Alvast bedankt.
De Taartenfan!

Re: Hoe maak je een palmboom en hoe krijg je letters uit de lineaal???

Dat het instort zal in dit geval door het weer komen denk ik. In andere gevallen misschien de bladeren niet lang genoeg laten drogen voor je ze erop zette, of ze zijn te zwaar.
Misschien kun je ook een dikker ijzerdraad nemen, of dubbelvouwen... Voor dit soort werkzaamheden gebruik ik ook wel eens electriciteitsdraad, van dat dikke dat uit het plafond komt. Wel moet je dan, en sowieso met metaaldraad, altijd een spike gebruiken in je taart.
Qua tylose tot fondant, ik gebruik een ieniemienie mespuntje per 50 gram ongeveer. Je hebt echt maar weinig nodig!

Wat die lineaal betreft; Ik gebruik altijd tylose fondant die al een tijdje ligt. Dan is de fondant al wat stugger. Dan je tafel en het lapje fondant bestuiven met maizena, dan kun je de lineaal over tafel schuiven voor mooie randjes en dan makkelijk eruit tikken op de rand van je tafel of met een rolstokje tegen de achterkant.
Wil het nog steeds niet lukken kun je ze ook in de lineaal wat laten drogen en dan eruit tikken.

Ik hoop dat dit helpt!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Ik ga je melden want "over de site" is niet echt de juiste rubriek. Ze gaan je dan vanzelf verplaatsen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

de rubriek over de site, is voor vragen over de site zelf, niet de inhoud daarvan.
dit kun je zien aan de rubriekstitels, -omschrijvingen en aan de topictitel in de betreffende rubriek.

[move]--> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

gebruik je bij de letters maken wel plastic folie...??fondant rollen...folie leggen...liniaal met letters erop leggen....hard aan drukken met bij een roller...letters mooi uit gestoken....

Groetjes Sandra & Yvonne
www.salad-six.nl

6

een palmboom heb ik eens gemaakt van gestapelde rolo snoepjes hmm marspeinen blaadjes erop. misschien een tip.....

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl