Onderwerp: "WK" cupcakes. Nou ja, sommige dan.
Ik ging gisteren cupcakes maken ter ere van het WK. Ten minste, dat dacht ik. Ik had al bedacht dat ik oranje zou doen, en met een rood-wit-blauwe vlag, en met een voetbal...
En toen ging ik beginnen. Tja. De fondant zat echt overal, maar wilde niet op de cupcakes blijven zitten. Ook de rood-wit-blauwe vlag plakte direct aan zowel de roller als de ondergrond, ondanks poedersuiker op beide. Dus maar een batikje van gemaakt. Ik was mijn mini-sjabloontje van een vijfhoekje kwijt, dus moest ik het uit de hand doen, en na twee stuks dacht ik: niet handig! Bij een nog een poging gedaan om letters te doen, maar ook die vielen meteen uit elkaar van de warmte en luchtvochtigheid. Ik heb het opgegeven, ben botercreme gaan maken en heb me uitgeleefd op toefjes.Aan het eind smolt ook de bc zowat uit de spuitzak, maar toen was ik geukkig al bijna klaar!
En uiteraard het resultaat (de rest was allemaal met toeven, die staan dus niet op de foto):
Ik voelde me helemaal kneuzig gisteren, maar kreeg vandaag zulke lieve reacties van mijn collega's, das altijd goed voor je zelfvertrouwen.
Jammer als je iets in je hoofd hebt en het mislukt door de omstandigheden. Vind dat batikje wel een leuk effect geven trouwens!