1 Laatst bewerkt door Siena (10-06-2010 22:45)

Onderwerp: Help, waar website, hoe een naam vastleggen etc?

Hoi hoi,

ik ben net met taarten maken begonnen, en nog zeker beginnend,
maar ben al helemaal hooked!

Omdat ik spontaan een (vind ik) goede naam in mijn hoofd heb voor ooit mijn website, wil ik deze vastleggen.

Maar hoe en waar doe ik dat?

Ik wil eigenlijk eerst beginnen met een taartenhyves,
maar omdat de naam dan al wel zichtbaar is (en overgenomen zou kunnen worden) wil ik dus de .nl naam vastleggen.

Verder zou ik ook graag weten waar je een website kunt maken,
ik ben (zoals jullie misschien al door hebben) geen superheld met dit soort dingen, dus het moet niet te moeilijk zijn.

Alvast bedankt voor de moeite om dit te lezen en hopelijk ook vast voor jullie tips en hulp!

Groetjes Siena

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Re: Help, waar website, hoe een naam vastleggen etc?

Mijn domein werkt heel eenvoudig!
Een domeinnaam vast laten leggen kost je 9 euro per jaar, voor een website wat meer.
Ik zit er al een hele tijd, ben zeer tevreden! Maar je moet wel even iemand vinden die je site wil maken.
Het enige wat je nodig hebt is een standaard css script, die kun je downloaden bij freecsstemplates. Gewoon even googlen....
Maar je kunt ook voor een flash script kiezen.

Succes!!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

O ja, als je in de buurt woonde kon ik je helpen, want ik ben inmiddels enigszins thuis in HTML taal.... maar ik weet niet waar je woont :)

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

4

One.com is ook super

Is wel iets duurder maar daar kan je ook een template kiezen waar je alleen in hoef te typen en evt fotos in plaatsen.  Oh en de customer service mensen daar zijn echt super  :Y :+

5

ik heb mijn naam vast laten leggen bij Argeweb, voor 25€ voor 5 jaar.

Groetjes, Dorothea.

6

Canadesje schreef:

One.com is ook super

Is wel iets duurder maar daar kan je ook een template kiezen waar je alleen in hoef te typen en evt fotos in plaatsen.  Oh en de customer service mensen daar zijn echt super  :Y :+

Helemaal mee eens!
Ik heb mijn site ook bij one.com

7

een beetje heel erg laat,

maar bedankt allemaal voor jullie antwoorden!

ik ben nog steeds er niet helemaal uit hoe een site te maken, waar en met welke naam.

Ik heb een paar ideeen maar twijfel nog.

(hier neerzetten durf ik niet goed, want wat als iemand anders ermee vandoor gaat.... of denk ik nu heel slecht...)

als iemand nog tips heeft over het zelf maken van een site zijn ze van harte welkom!

8 Laatst bewerkt door Rabbeltje (30-08-2010 15:30)

one.com is een van de goedkoopste sites voor wat ze bieden, zou ik zeker voor gaan. grote opslagruimte, onbeperkt dataverkeer, dit is bij andere hosts vaak wel anders!

als je hulp nodig hebt met maken kun je me mailen, ik ben behoorlijk thuis in html, css en bepaalde software voor het bouwen van sites/blogs, heb ook al meerdere sites gemaakt. en je ideeën stelen zal ik niet doen hoor ;)

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

9

@ Rabbeltje:

bedankt voor je uitleg en aanbod, ik zie al dat ik echt niet thuis ben in het bouwen van een site,
html klinkt nog bekend, maar css? geen idee wat dat is, haha

ik heb nog geen haast met het bouwen van een site,
maar wil dus wel een keuze gaan maken qua naam en deze dan vastleggen.

of misschien wel vast een site, maar dan in eerste instantie alleen om de taarten te showen....(?)

10

Naam kan je gewoon vastleggen dan heb je die al vast staan.(en zeker dat niemand m inpikt)  En dna kan je erna nog rustig opzoek om te kijken hoe je je website gaat bouwen.

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

Als je even googlet op free css templates kun je zelf een mooie kant en klare site uitzoeken.
Met een programma als filezilla kun je dan vanalles uploaden naar je site en een programma als evrsoft heb je nodig om teksten, menu's e.d. aan te passen.
In evrsoft gebruik je dus html-taal om bepaalde tekentjes, kleuren, knoppen, patronen e.d. te maken, maar die zijn met een css template dus al allemaal voor je gemaakt! Je hoeft ze dan alleen maar zelf aan te passen naar jouw specifieke wensen.

Succes!

12

je zou inderdaad je naam al kunnen laten vastleggen. bij one.com betekent dit volgens mij automatisch ook meteen webruimte, maar ik heb zoiets: als je je domeinnaam hebt, wil je vast ook meteen gebruik ervan maken ;) (ik tenminste zelf wel ;))

als je een idee hebt van hoe je wilt dat je site eruit gaat zien, zou je dit ook al kunnen (laten) uitwerken. je kunt dan eventueel voorlopig alleen foto's laten zien, maar wel al in de lay-out die je wilt hebben. er zijn een heleboel sites waar je voorbeelden kunt zien en inspiratie op kunt doen, google maar eens op free templates.

als ik je dan nog een laatste tip mag geven: gebruik een blogging-tool als wordpress of (mijn favoriet, want veel eenvoudiger) pivotx. hiermee is het heel makkelijk de inhoud van je site aan te vullen of te wijzigen, zelfs en zeker als 'leek' op website-gebied is dit wel fijn natuurlijk!

(overigens: html zijn de 'bouwstenen' van een site, je kapsel zogezegd ;) en css is de opmaak, die bepaalt hoe je site er uitziet, je fondant of marsepein om in de stijl te blijven ;))

13

suikertaartjes: weer een heel erg bedankt van mij!
(al duizelen al die namen me nu nog wel een beetje, haha)

en Rabbeltje:

jij ook bedankt, en je laatste is heel duidelijk haha! ik snap hem zelfs!)

Ik vond het ook wel lastig in het begin hoor, maar inmiddels onderhoud ik zelf mijn site en ik heb zelfs alle knoppen, kleuren en de header veranderd.... en ik ben nog wel blond!!

15

haha, ik doe aan kunstmatige intelligentie wat dat betreft ;)

en ook in dit geval geldt inderdaad: oefening baart kunst :D

16

Ah, gelukkig, er is nog hoop voor me!
(ben ook blond)

17

ehm, probleempje...

ik wilde bij one.com een website vast leggen,
maar... van hoeveel mb? wat is nodig/genoeg maar niet veel te veel????

18

De goedkoopste, heb je zat aan.