1

Onderwerp: help!!

Ik ben nu bezig met het bakken van een biscuit met de funcake mix, oven voorverwarmd op 150 graden.

Toen 12 min op 150 graden en nu al 40 min op 175 graden.

Hij word wel mooi hoog, maar hij word niet helemaal bruin.
Hij blijft wat licht

Wat nu??

Re: help!!

hij wordt ook niet bruin
dit is een foto van wendy
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AQ7VHICH.jpg
zo hoort hij eruit te zien. niet wachten tot hij verkleurd, maar als je met je hand heel zachtjes op de bovenkant duwt en hij veert weer terug is hij gaar. blijft er een leuk achter, dan nog even 5 minuten extra

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Die van mij is nog lichter, en ik deed heel even de oven open en toen storte hij al een deel in
Soort deuk in het midden heb ik nu

4

Maar zouden mijn tijden wel goed moeten zijn??

5

nu zijn de randen wat aan de harde kant, en hij is maar 4,5 cm

6

Je moet ook niet de temperatuur ophogen. Gewoon bakken met 180 graden voorverwarmt en wel ;)

Groetjes Mimi

7

ja de 1 zegt wel temperatuur op laten lopen en de andere niet,
ik weet het ook niet meer hahaha

8

Ik bak biscuit altijd met oplopende temperatuur! Ik bak 10 min op 125 gr., 10 min op 150 en de rest op 160-170. Is per oven verschillend. Gewoon uittesten, wat bij jou werkt. De hoeveelheid beslag in de schema's is berekend op een hoogte van denk ik 6 cm. Wil je hoger, meer beslag.

Groet, Jolanda

9

Ik bak constant op 150 graden (voorverwarmd)
Voor de hoeveelheid beslag gebruik de schema's van felicitaartjes

10

Kloppen de temperaturen van je oven wel? Al geprobeerd met een oventhermometer te controleren?

Ik bak ook op 1 temperatuur...........hetelucht 180 graden, wel 15 minuten voorverwarmen...........

11

Mimi2 schreef:

Je moet ook niet de temperatuur ophogen. Gewoon bakken met 180 graden voorverwarmt en wel ;)

180 graden is voor een hetelucht veel te heet. Ik bak constant op 160 gr, voorverwarmd. Een 25 cm, bv, wel minimaal 50 min.

12

marcaro schreef:

ja de 1 zegt wel temperatuur op laten lopen en de andere niet,
ik weet het ook niet meer hahaha

Ik liet het ook oplopen toen ik biscuit maakte met bloem, eieren enz. dat was in het begin, met de mix doe ik dat ook niet. Staat ook op de zak. Mijn kapsels zijn mooi van kleur en mooi hoog.

Groetjes Mimi

13

Esther68 schreef:
Mimi2 schreef:

180 graden is voor een hetelucht veel te heet. Ik bak constant op 160 gr, voorverwarmd. Een 25 cm, bv, wel minimaal 50 min.

Heb het ook helemaal niet over een hetelucht gehad ;)

Groetjes Mimi

14

Mimi2 schreef:
Esther68 schreef:
Mimi2 schreef:

Heb het ook helemaal niet over een hetelucht gehad ;)

Nee, dat klopt. Maar ik dacht..het zal niet de eerste keer zijn dat iemand daar de fout mee in gaat. Het is eigenlijk een soort aanvulling  ;) .

15

Ik bak wel 180 graden op hetelucht hoor.........nog nooit een aangebrand kapsel gehad............oven is net 3 maanden oud, en temp klopt met oventhermometer....... :rolleyes:  :/

16

zo das flink hoog... en ze zijn dan ook niet droog ofzo van binnen??
Zal wel niet anders waren ze niet lekker  ;)

17

Joyce84 schreef:

zo das flink hoog... en ze zijn dan ook niet droog ofzo van binnen??
Zal wel niet anders waren ze niet lekker  ;)

Nee, gewoon lekker...........maar nu ik dit hier lees........misschien eens anders proberen, en kijken wat het verschil is. Ik bak nog niet zo lang en helaas ook niet zo vaak als ik zou willen, maar de collega's van mijn lief zijn altijd helemaal enthousiast als ze weer iets te testen krijgen....... ;)

18

Hallo,
toevallig heb ik ook problemen maar mijn probleem is dat mijn taart niet gaar word. Ik wilde een voetbaltaart gaan maken dus een ronde vorm van 20cm maar toen ik hem eruit haalde was hij nog zacht. Ik heb hem snel weer terrug gedaan en 10 min in de oven nu is hij wel gaar maar zonder kleur
groetjes ina

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom