1

Onderwerp: FM Taartzaag probleempje

Wie heeft er ook de FM taartzaag? Ik heb deze gekocht als reserve, eerder had ik er eentje van de Ikea, maar nu is hiervan het draadje geknapt, dus ik blij dat ik de FM taartzaag nog als reserve had.

Eerste laag doorgesneden, ging goed, maar dan...
Hij draadje kan niet hoger dan 4 cm, dus hoe moet ik nu de 2de laag hiermee doorsnijden?

Wie heeft ook de taartzaag van FM en hoe gaan jullie hier dan mee om?

Groetjes Mimi

2

Re: FM Taartzaag probleempje

Ik heb niet dezelfde taartzaag, maar is het misschien een idee om de taart even om te draaien om hem nogmaals door te zagen?

3

De net gesneden laag er onderuit halen en dan het overgebleven kapsel snijden.
Dat doe ik tenminste met deze zaag  :)

4

carla89 schreef:

Ik heb niet dezelfde taartzaag, maar is het misschien een idee om de taart even om te draaien om hem nogmaals door te zagen?

Ja dat heb ik nu ook gedaan, maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

Welke taartzaag kan wel verder omhoog om goede lagen te kunnen snijden? Die van Wilton staat bij dat die ook maar tot 5 cm omhoog kan.

Groetjes Mimi

5

maar hoe dikke lagen wil je snijden dan???
ik snij altijd eerst een laag van ong 2 cm, en dan neem ik het dikke gedeelte, leg dat er naast en snij dan weer een plak van ong 2cm.... dus ik heb nooit 4cm nodig.

Groetjes, Dorothea.

6

Doen jullie dat echt zo ??  :/

Met die taartzaag van de IKea, kon je gewoon de eerste taartlaag snijden, erop laten liggen en vervolgens de 2de taartlaag snijden. Haalde nooit de eerste gesnede laag weg.

@ Dot,

Mijn taartlagen zijn ook rond 2 cm hoor. Het biscuit is immers altijd rond 8 cm hoog.

Groetjes Mimi

7

ik doe het idd al altijd zo....

Groetjes, Dorothea.