1

Onderwerp: hoe hou ik een bruidstaart 2 dagen vers?

zou iemand me kunnen helpen?
ik ben ga voor mijn beste vriendin haar bruidstaart bakken van 10 lagen...
maar, ze gaan op een woensdag trouwen en ik moet maandag al beginnen met bakken anders red ik het niet. (maak namelijk ook het bruidsboeket en dat moet ook maandag!).
mou is mijn vraag; hoe zorg ik er voor dat de taarten woensdag op de trouwerij net zo vers zijn als op maandag bakdag?

alvast bedankt voor de tips
fleur

2

Re: hoe hou ik een bruidstaart 2 dagen vers?

Maandag bakken en dinsdag vullen en bekleden moet geen probleem zijn! Maar tien lagen is wel heeeeeeel hoog of bedoel je 10 taarten?

Gooi ze in de vriezer zou ik zeggen, kun je ook eerder beginnen met bakken :)
Wel goed inpakken in twee lagen plasticfolie en een diepvrieszak ofzo.
Succes trouwens, 10 lagen?!?!?! Niet normaal! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

4

Hoi Fleur,

Dat is een flinke taart ! ;)
Kan je niet de week er voor alvast beginnen met bakken en ze dan in de vriezer doen ? Tenminste als je genoeg ruimte hebt of misschien bij iemand in de nabije omgeving ?

Wat is voor de rest de bedoeling ? Ik neem aan dat ze nog gevuld en bekleed moeten worden ? Dan zou ik in die week er voor bakken, vullen en bekleden en dan invriezen. Want 10 taarten op 1 dag vullen en bekleden, lijkt mij niets  :(

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

ik bedoel 10 taarten. het word een soort waterval effect. iets overlappend en van hoog naar laag. roze met wit en vol met suiker rozen. 
als ik de taart in de vriezer gooi, hoe ver van te voren moet ik m er dan uit halen voor ie ontdooid is en moet ik m dan al vullen en bekleden? ik bak meestal kleine taarten en die maak ik vers dus nog geen ervaring met invriezen.

dank je wel voor de reacties

6

neem je niet teveel hooi op je vork?

je kunt vullen en bekleden invriezen, de avond vantevoren uit de vriezer halen en in de koelkast laten ontdooien.

er zijn veel topics hierover geweest, even op zoekfunctie kijken