1

Onderwerp: [SPOED] Hoe maak ik van 2 ronde taarten 1 hoge taart??

Ik heb 2 chocoladebiscuits gebakken die me net iets te laag zijn. Ik wil ze bovenop elkaar zetten en dan afsmeren, maar hoe krijg ik dat netjes, zonder naden en met het idee dat ik 1 hoge taart heb gebakken?

Ik wil er daarna nog op stapelen en hij is voor mijn zus d'r verjaardag. Ze wordt 35 en heeft een stevig jaar achter de rug. Haar taart wil ik dus zo mooi mogelijk maken..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

Re: [SPOED] Hoe maak ik van 2 ronde taarten 1 hoge taart??

gewoon op elkaar zetten en goed afsmeren totdat het strak is.

je krijgt dan wel hoge taartstukjes, dus je kunt er een taartkarton tussen doen, of de lange taartstukjes, als ze platliggen doormidden snijden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ik zou een dun laagje van de bovenkant van ene en de onderkant van de andere afhalen en dan gewoon net doen of het een laag is die je moet vullen. Dus een dijkje bc en dan lekker afsmeren!

Liefs, Zanoni

4

hetzelfde doen als je normaal met 1 taart doet. Ik zou beide taarten 1x doorsnijden, heb je dus 4 plakken en dan kan je hem dus 3x vullen. Alle lagen op elkaar en netjes afsmeren en niemand die ziet dat het 2 ronde taarten zijn geweest in een vorig taartenleven!
Succes

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

Ik heb dat ook een keer gedaan. Ik heb beide taarten 1 keer doorgesneden. 2 lagen vulling en de laag tussen beide taarten geplakt met botercreme. Van de onderste taart moet je dan wel het bovenste laagje afsnijden, die is namelijk wat hard, en niet lekker als tussenlaag (vind ik).

Suc6

6

Vind het doodeng, maar ga het proberen..heel erg bedankt voor het snelle reageren!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

7

Laat je wel even zien hoe het geworden is..

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******