1

Onderwerp: Eerst stutten, dan bekleden?

kan dat?

Ik heb de kitkat chunky's gekocht (wat zijn die DIK zeg, gaat mijn taart dan niet helemaal uit zijn fatsoen?)

Maar goed, kan ik bijvoorbeeld ook eerst de kitkat erin duwen en daarna pas mijn fondant over de taart doen? Voor de mooi, zeg maar?

De onderste taart is 25 cm, de bovenste 20. Of zouden rietjes dan ook voldoende zijn?

Groetjes Karine

2

Re: Eerst stutten, dan bekleden?

Ja hoor dat kan wel, het wordt meestal niet gedaan, ze worden er later ingeprikt. Niemand zal je tegenhouden als je dat al voor het bekleden wil doen, het kan geen kwaad. Wel goed op de hoogte letten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Dank je.

maar mijn taart gaat niet helemaal uit zijn fatsoen als dat later gebeurt dus :)

Groetjes Karine

4

Nee hoor, dat overleeft ie wel. :Y Ik zou dan wel eerst even 'voorprikken' (even alvast een gat maken) zodat je fondant niet gaat scheuren.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Brrrr, spannend hoor (je moet weten, de verwachtingen zijn hooggespannen bij mijn nichtje, de taart is voor haar verjaardag as woensdag)

Ook triest zeg, in al mijn taart-ijver vergeet ik bijna dat mijn kinderen ook nog wat avondeten nodig hebben.  :D

Groetjes Karine

6

Kaatjekikker schreef:

Ook triest zeg, in al mijn taart-ijver vergeet ik bijna dat mijn kinderen ook nog wat avondeten nodig hebben.  :D

hahaha, herkenbaar.. erg lastig soms, zo'n gezin erbij!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

kokkie schreef:
Kaatjekikker schreef:

:lol: inderdaad herkenbaar....

Ik vind die chunkies ook nogal groot en grof hoor, ik gebruik het liefst chocosticks (te krijgen bij Ali, Lidl, Xenos) . Die prik je zo door de taart heen, ook door niet al te hard fruit of een chocolaagje....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Ik heb beide manieren nu geprobeerd en vind het de manier waarbij je hem helemaal bekleed het fijnst, zo heb je nl. de juiste hoogte! En omdat je het toch niet ziet geeft het niks zeg maar!

9

kokkie schreef:
Kaatjekikker schreef:

De mijne roepen al, mama maakt taart dus het is P-dag

(pizza, patat, pannekoeken, poffertjes, etc., gemaakt door papa)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

10

Vraagje, aangezien ik t ook eens wil proberen met kitkat/chocosticks (zijn dat van die hele dunne stokjes?)...

Hoeveel 'choco-dowels' moet ik gebruiken? De onderste taart wordt 26cm en die daarboven 20cm.

Alvast bedankt voor t antwoord...

Groetjes,
Miranda

11

Ik heb uiteindelijk de Kitkat Chunky's gebruikt, in totaal 5 (knappe taart die daar doorheen zakt lijkt mij ;) )

Ik zou er sowieso van die chocosticks dan wel een heel stuk meer gebruiken, mijn bovenste taartje van 20 cm vind ik nog best zwaar aanvoelen.

Groetjes Karine

12

Dank je wel!

13

Ottolien schreef:
kokkie schreef:
Kaatjekikker schreef:

De mijne roepen al, mama maakt taart dus het is P-dag

(pizza, patat, pannekoeken, poffertjes, etc., gemaakt door papa)

Haha dat roepen ze bij mij ook en ook gemaakt door papa.

Het idee van de chocosticks ga ik even noteren.

14

Zelf vind ik het ook niet zo mooi als je het stut na het bekleden.
Maar een voordeel is wel, dat je dan precies kan zien waar ze zitten,
dus met snijden rekening mee kan houden.
Je kan natuurlijk niet dwars door een kitkat heen snijden.