1 Laatst bewerkt door Silver (09-06-2010 13:30)

Onderwerp: Taart vrijdag maken en zondag eten?

Hallo,

Ik heb even een vraagje:
Dit weekend gaan we een weekendje weg omdat mijn vader 65 wordt. En mij is gevraagd om een taart te maken. Harstikke leuk natuurlijk, maar nu zit ik met het volgende.
Ik wil vrijdagochtend de taart maken (vullen en bekleden) en zondag wordt de taart pas gegeten. Het wordt een stapeltaart. De eerste wordt gevuld met gebakken appeltjes in slagroom en kaneelbotercreme. En de tweede wordt gevuld met gnache en kersenvlaaivulling.

Maar ik maak de taart dus vrijdagochtend en zondag wordt hij pas gegeten. In het huisje waar wij komen (daar gaan we vrijdagmiddag heen) zit uiteraard geen diepvries, maar wel een koelkast. Kan ik dus deze taart wel zolang bewaren?

Alvast bedankt voor de reacties!!!

groetjes Marijke

2

Re: Taart vrijdag maken en zondag eten?

Geen probleem, heb ik ook vaker gedaan.

Alleen............ je vader 5 :think: Is volgens mij de jongste vader van de wereld :lol:  :lol:  :lol:

(ik neem aan dat je 50 bedoelt ;) )

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

3 Laatst bewerkt door Silver (09-06-2010 13:30)

Whahahaha.......5 is wel erg jong he!
Nee ik bedoel 65  :lol:
Heb het al even veranderd ;)

groetjes Marijke

4

ik denk ook, dat het wel kan, ik heb vaak dat taarten voor 's zondags hier op zaterdag opgehaald worden; dan bak ik ze ook op vrijdag en vul en smeer ze af, 's zaterdags dan bekleden en versieren... anders heb ik nooit speling als er op zaterdag iets tussendoor komt.

Fijn weekendje gewenst!

Groetjes, Dorothea.