1

Onderwerp: Geboorte cupcakes maken en bewaren.

Hallo allemaal, even een kleine vraag (meerdere vragen eigenlijk). Ik heb het forum al nageplozen, maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.

Mijn zus en ik zijn allebei zwanger en nou ga ik voor mijzelf en haar geboorte cupcakes maken.
Het enige probleem is dat ze aan de andere kant van het land woont.

Ik ga a.s. zaterdag naar haar toe en wil de cupcakes dus vrijdag gaan maken, maar wil ze niet invriezen aangezien ik ze niet bevroren mee ga krijgen. Dus de cupcakes komen pas een dag later in de vriezer (vrijdag maken, zaterdag bij haar in de vriezer), is dat een probleem qua smaak (worden ze dan niet te droog ofzo)?

En hoelang kan je de cupcakes in de vriezer bewaren?

De cupcakes moeten ingevroren worden in een doos, in een plastic zak in de vriezer en ontdooit worden in de doos zonder zak in de koelkast?

Wat een vragen hé....?

Alvast enorm bedankt voor de antwoorden, ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen. :)

2

Re: Geboorte cupcakes maken en bewaren.

Je kan de cupcakes perfect een dagje later invriezen hoor, normaal veranderd dat niets aan de smaak. Ik vries ze altijd in, in een plastic zak (wel zien dat ze niet aan elkaar gaan plakken) en dan gewoon laten ontdooien in de ijskast.

Veel succes!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Zorg dat je ze ontdooit in dezelfde verpakking als waar je ze ingevroren hebt. Met verpakking en al een dag van tevoren uit de vriezer in de koelkast zetten (dus als de weeën beginnen  ;)  :D ).

4

djehr schreef:

Zorg dat je ze ontdooit in dezelfde verpakking als waar je ze ingevroren hebt. Met verpakking en al een dag van tevoren uit de vriezer in de koelkast zetten (dus als de weeën beginnen  ;)  :D ).

Haha.... Ik hoop dat ik er dan aan ga denken. Ik zal het mijn zus ook zeggen. :lol:

Bedankt voor de tips zover!

5

Misschien handig om de botercréme en decoratie (die ik dan alvast ga voorbereiden) er pas op te doen vlak voordat ze de vriezer in gaan?

En kan ik de cupcakes gewoon in een doos en deze in een plastic zak invriezen en dan ontdooien zonder zak, dus alleen in de doos?

En hoelang blijven ze goed als ze ingevroren zijn?

6

Iemand....?

Zou iemand me in ieder geval kunnen vertellen hoelang cupcakes bewaard kunnen blijven in de vriezer? Aangezien mijn zus eind juli (als het goed is) gaat bevallen, liggen de cupcakes dus 1,5 maand in de vriezer (opgemaakt en al).

Ik ga ze toch afsmeren met witte chocoladepasta (niet vullen) en bedekken met marsepein. Dan kan ik ze voor 1 dag toch wel buiten de koelkast bewaren (totdat zij ze in de vriezer stopt)?

Heel, heeeeel graag een antwoord hierop. Ik kom anders echt in tijdnood en ik vind het zo leuk om dit voor haar te kunnen doen....

7

1,5 maand in de vriezer is normaal geen probleem hoor! Wel goed inpakken! Gebruik anders eens de zoekfunctie, daar vind je ook nog wel enkele topics ivm invriezen :)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

8

Liens schreef:

1,5 maand in de vriezer is normaal geen probleem hoor! Wel goed inpakken! Gebruik anders eens de zoekfunctie, daar vind je ook nog wel enkele topics ivm invriezen :)

Ik heb al meerdere zoekopdrachten gedaan in combinatie met cupcakes, maar heb het antwoord niet kunnen vinden.
En ik heb er al flink wat zoekopdrachten op losgelaten, geloof me.... :)

Met goed verpakken bedoel je in een doos, in een plastic zak?

9

Ik zou het in een doos doen, ik heb het zelf de laatste keer in en plastic zak gedaan en een aantal waren daarna toch enigzins uit vorm :s

Als ze eenmaal ontdooit zijn, zou ik ze niet opnieuw invriezen, dat gaat nl wel ten koste van de smaak.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi