1

Onderwerp: choco cuppies

:rolleyes: Hallo bakkerellas,

Ik heb volgens mij een recept van choco cuppies op dit forum gevonden, maar weet bij god niet meer waar, maar luidt als volgt.

100 gram bleuband
100 gram dondere bastardsuiker
1 zakje vanille suiker
mixen tot romige creme
dan 2 eitjes 1 voor 1 toevoegen.
50 gram gesmolten pure choco
1eetlepel melk
dan mixen op laagste stand 60 gram zelfrijzend bakmeel met 40 gram cacao gezeefd toevoegen niet langer mixen dan nodig is.
dan bakken op 180 graden in 20 minuten ongeveer.

Maar nu ze klaar zijn en afgekoeld vindt ik de bovenkant lekker knapperig, de kern wat klef is dit dan gaar of komt dit door de gesmolten choco misschien. Heb er een doormidden gesneden, maar durf er nog niet in te happen, en mijn zoontje staat te poppelen van ongeduld.

degene wat het recept herkent of heeft geprobeerd zeg het me dan, want ik had dit in gedachten om te trakteren op school, maar goed dat ik eerst zelf maar eens een test baksel heb gemaakt.
groetjes pluto

2

Re: choco cuppies

Heerlijk toch!? Heb je browniecuppies!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: choco cuppies

Bedankt voor je reactie,

Ja mijn eerste gedachte was dat ze misschien niet gaar waren, vandaar dat ik dit berichtje even gepost had, maar ik kreeg niet echt veel reacties dus maar eerst zelf getest, maar ze waren SUPER
WOW!!!!!!!!! echt heerlijk. Dus toen mijn zoontje dag later maar 1 gegeven vanaf die dag is ie helemaal verslingerd eraan, ik moet iedere dag cakejes bakken vindt ie (zoontje is 3,5) dus vandaar.....
Top dat je gereageerd had... dank je.