1 Laatst bewerkt door Mandy82 (08-06-2010 09:33)

Onderwerp: Hoelang duurt het voordat marsepein met tylose hard is???

Ik wilde van de week graag bloemen maken. Maar deze bleven niet omhoog staan. Ik had wel tylose gebruikt (Misschien te weing).
Had ze een halfe dag laten staan maar helaas.
Alle tips zijn van harte welkom.

2 Laatst bewerkt door fruitcake (08-06-2010 09:39)

Re: Hoelang duurt het voordat marsepein met tylose hard is???

Ik heb begrepen dat als je harde decoraties wilt maken, je dan beter fondant kan gebruiken. Dat hardt beter uit. Marsepein en tylose kan wel samen, maar je moet veel tylose gebruiken en dan nog duurt het erg lang...So wie so langer dan een halve dag, hoor. Dat wordt dan al dagen van te voren gemaakt, ook bij fondant. Het schijnt dat je marsepein met tylose meer bij boetseren gebruikt, voor de stevigheid, maar voor de fijnere dingen dus fondant.

Correct me if i'm wrong ;)

3

Even uurtje in de oven op 40 graden als je hetelucht heb. 50 a 60 bij gewone oven. Daarna even 10 minuten in de koelkast en het is hard.

Tenminste, hier wel ;)

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Bedankt voor de tips, ik ga het zeker uitproberen!

ik neem aan dat je je taart niet met uigeharde bloemen gaat bekleden, dus ga ik je verplaatsen naar [decoreren]

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Ik heb ook al vaak op het forum gelezen dat marsepein met tylose niet hard word. Daarom ben ik er niet eens aan begonnen en heb voor mijn strik meteen fondant gebruikt. De strik is goed gelukt en later mijn bloemen ook (fondant met tylose). Maar een halve dag is niet genoeg om de decoraties te laten drogen. Met een strik begin ik al een week van tevoren. Kan zelfs veel eerder omdat deze lang goed blijft.