Onderwerp: plasticflesjes voor chololade te smelten
Hallo,ik heb bij de webshop zo flesjes besteld om chocolade in de microgolf te smelten.Ik ben benieuwd of er een goede uitleg bij gaat zitten.Ik wil het gerbuiken om baby mallen te vullen.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » plasticflesjes voor chololade te smelten
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,ik heb bij de webshop zo flesjes besteld om chocolade in de microgolf te smelten.Ik ben benieuwd of er een goede uitleg bij gaat zitten.Ik wil het gerbuiken om baby mallen te vullen.
ik lees mee
Ken het niet
Ik heb die flesjes maar volgens mij zit er geen uitleg bij.Maar dat hoeft toch ook niet?Dat snap je toch ook zonder uitleg wel?
Wat ik wel vervelend vind is dat het flesje niet rechtop kan staan in de magnetron.Daar is het flesje net iets te groot voor.Of mijn magnetron net iets te laag.
Dag,ondertussen heb ik ergens gelezen dat ze niet zo geschikt zijn voor de microgolfoven,kwestie van gezondheid(het blijft plastic)Ik ga ze gebruiken voor icing te spuiten,maar ik vind het wel spijtig.Mijn bestelling is reeds afgerond,ik wil veilig spelen met voeding.
je kan de chocolade in de flesjes toch ook au bain marie smelten?
Zo doe ik het altijd, kan er ook niets misgaan!
Groetjes, Katja
Waar heb je dat gelezen dan?
Als Wilton die flesjes máákt om chocolade te smelten in de magnetron en het word als zodanig verkocht dan denk jij dat het niet kan?
Hier hebben we regeltjes voor in dit land he, ik geloof dat de voedsel en waren autoriteit daar vast wel wat over te zeggen heeft.
Heb je een link zodat je dit kan onderbouwen zoeteke?
dat link gaat over niet merk flesjes. dus niet de van wilton wat je in de webshop kan kopen. Wat ik lees is ze worden WEL in de magnetron gedaan.. staat niks over dat et niet geschikt is voor voedsel.. en dat et niet leuk is om ze te schoonmaken.
Ik heb de flesjes.. ik heb ze ook gebruikt in de magnetron en ik had geen problemen behalve dat de rood sneller smelt als de andere kleuren en de heb ik uiteindelijk verbrand Maar je kan de flesjes ook in heet water leggen om de melts te smelten.. duurt wat langer maar je heb minder kans dat je de melts verbrand.
Ik heb deze trouwens http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=957 en in een andere webwinkel staat "Handige knijpflesjes voor het smelten van de candymelts. Doe de Candymelts in de knijpfles en zet hem in de magnetron op een laag vermogen met stappen van 10 seconden. Met de handige tuit kunt u heel makkelijk en schoon de candy molds vullen. Ideaal voor het bewaren van overgebleven Candymelts, gewoon weer opnieuw smelten en gebruiken! "
Oh en google translate is echt waardeloos zo je et weet Je kan beter een oproep plaatsen voor een vertaling
Whoa...dat was even afzien met ontcijferen....
Daar staat dus helemaal niet dat ze niet geschikt zijn ten eerste, er staat dat het een drama is om ze schoon te krijgen.
Maar ik dacht even dat je met een officieel bericht zou komen...
Een machine vertaling van postjes van een forumgebruiker zijn nou niet echt zaken die ik zou gebruiken om te beweren dat de spullen van deze site (Wilton maar dan nog vertegenwoordigd door DLT) niet geschikt zijn voor het doeleinde waar ze voor verkocht worden...
Zoals ik al zei hebben we in NL wetten die zeggen dat als je iets als voedselveilig verkoopt het ook voedselveilig moet zijn
volgens mij zijn ze enkel geschikt voor de CandyMelts. Dit is technisch gezien geen chocolade, want er zitten andere vetstoffen in dan cacaoboter. 'Echte' chocolade moet getempereerd worden alvorens dit gebruikt kan worden in vormen.
wil je dat de chocolade weer hard wordt en niet wit uitslat dan moet je deze id temperen,
het makkelijkst is om als je de chocolade gemolten hebt je er hele kleine stukjes chocolade indoet tot deze ook smelten( heeft met moleculen te maken die niet in de gesmolten chocolade zit waardoor je chocola hard wordt)
je kan vast iets vinden op google
dit geld trouwens niet voor de candy melts van wilton, deze hoef je alleen te smelten en ja dat schoonmaken...... ze noemen ze het wegwerpflesjes.
ik gebruik ze trouwens voor icing, heel handig
groetjes lizzie
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » plasticflesjes voor chololade te smelten