1

Onderwerp: hoeveel eiwitten is 250 ml eiwit.

hoeveel eiwitten is 250 ml eiwit.

Vervolgens moet dit aantal maal 5 om te berekenen hoeveel eiwitpoeder dit is toch?

Re: hoeveel eiwitten is 250 ml eiwit.

Dat ligt er natuurlijk een beetje aan welke maat eieren je gebruikt. Ik gebruik maatje M en het eiwit van een ei weegt 25 gr. Dus reken maar uit.

over het algemeen weegt het eiwit 35 gram. daarom wordt er staat 1 eiwit voor 5 gram eiwitpoeder en 30 gram water.

maar goed, hier heb je niets aan, want ik weet niet hoeveel ml 1 eiwit is :S

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Bij eiwit is het aantal grammen en mililiters ongeveer hetzelfde... 250 ml eiwit, is dus 250 g eiwit.

Een gemiddeld ei (maatje M) weegt 50 g in totaal. Hiervan is de helft wit, en de andere helft geel  :Y

Een eiwit weegt dus 25 g en ook 25 ml

...::: Get cooking or die trying :::...
...::: Liefde maakt het leven de moeite waard, chocola maakt het dragelijk :::...

Mieke schreef:

Bij eiwit is het aantal grammen en mililiters ongeveer hetzelfde... 250 ml eiwit, is dus 250 g eiwit.

Een gemiddeld ei (maatje M) weegt 50 g in totaal. Hiervan is de helft wit, en de andere helft geel  :Y

over dat eerste weet ik niets zoals ik al zei, maar dat tweede klopt in ieder gevalt niet.

even een quote van het www:
Een ei heeft gemiddeld een gewicht van 61 tot 73 gram. Het bestaat voor circa 60 % uit eiwit en voor circa 30 % uit dooier. De overige 10 % van het ei bestaat uit de schaal. Grote eieren hebben procentueel minder dooier en meer eiwit.
Dus 50/50% komt vrijwel nooit voor.  :think:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

De eerst klopt ook niet.. want eiwit is zwaarder als water ;) anywho ik moest toch een hoop meringue botercreme maken vanavond dus ik heb wat dingen gemeten ;)  en om et allemaal wat makkelijker te maken geef ik je gewoon de grammen eiwit poeder en hoeveel water anders wordt et een hele lange bericht. 
225mL water op 37.5 gram eiwit kwam tot 225 mL in mij maatbeker wel zorgen ervoor dat je de mengsel minimaal 15 min laat staan ;)

Komt misschien een beetje dom over voor dez beginneling, maar ik snap het en in snap het niet.
Ik heb een recept merengue bc waarvoor ej 250 ml eiwit  nodig hebt.
Ik wil dit recept een keer uitvoeren met eiwitpoeder ipv echt eiwit.
1 ei staat gelijk voor 5 gr eiwitpoeder en 'X'water.
Nu wil ik dus weten uit hoeveel eieren 250 ml eiwit bestaat.

Indien het eiwit van één size: M - ei eçht 25 gr is (hierover blijken de meningen te verschillen) dan betekend dat dus dat 250 ml eiwit = 10 eieren 50 gr aiwitpoeder.

Klopt dit een beetje?

De overige verhoudingen van het recept zijn overigens:

125 ml water (halve cup)
625 gr suiker
7 ons roomboter en
1 tlp vanilleextr.
( 250 ml eiwit)

Misschien ben ik nu overigens i ets duidelijker.
;-)
ALessandra

8

Misschien het recept van de merengue bc van deze site gebruiken?