1

Onderwerp: Hoeveel marsepein voor cupcakes

Hoi,

Ik ben nieuw hier. Ik wil graag cupcakes gaan maken voor m'n eigen bruiloft, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Cupcakes bakken gaat me vast lukken (hoop ik), maar dan het decoreren! Ik wil graag een laag fondant of marsepein op de cupcakes en dan een bloemetje er op. Moet lukken toch?

Maar nu is mijn vraag: hoeveel marsepein gebruik je voor cupcakes? Ik heb werkelijk geen idee en in de tabellen staan alleen taarten en die hebben ook een zijkant natuurlijk  :D.

En nog een klein vraagje: zijn cupcakes lekker met marsepein (en misschien botercreme onder de marsepein?).

Alvast bedankt!

2

Re: Hoeveel marsepein voor cupcakes

Zelf gebruik ik altijd fondant met een laagje botercrème of chocoladepasta, heb het ook al eens met marsepein gedaan en ook dat smaakt goed.

De hoeveelheid die ik altijd aanhoud is voor de bekleedcirkel (laat ik het maar even zo noemen) 10 à 12 gram. Als je enkel een bloemetje erop wilt, heb je aan 20 à 25 gram per cc meer dan genoeg!

Succes :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

Bedankt! Nu nog tijd vinden om het een keer te proberen :D.

Marsepein leek ons lekkerder, maar ik heb geen idee hoe de combinatie cupcake-botercreme-marsepein smaakt, vandaar mijn vraag :).

4

Ik zou het zeker even van te voren uitproberen

Dan kun je de smaak uit proberen, dus zowel fondant als marsepein, maar ook om zelf te wegen hoeveel je nodig hebt..

Het uitrollen verschilt niet alleen per persoon per dikte, maar ook nog eens per keer (behalve als je een rolling pin met spacers hebt) en een millimeter in dikte verschilt al meteen wat grammen..

Ga dus qua bestellen wel een beetje ruim zitten..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!