26

Re: Oma werd 92jr! :)

Wat een leuke taart!! Ook ik vind het bloemenrandje errrug leuk!!!
Ik snap wat je bedoelt met het verschil in bekleden, maar wij zien er niets van  :)
De betovergrootmoeder van onze kids is helaas pas overleden, maar ook op de rijpe leeftijd van 96 jaar. Wat kunnen ze nog stoer zijn he op die leeftijd  :Y

groeten Annemieke
Cake It

27

Prachtig, echt heel mooi afgewerkt, Ik vind die kleine bloemetjes ook supermooi afsteken zo tegen die donkere onderkant. Je kunt zo een ansichtkaart maken van deze foto's.

Bakgroetjes van Marinka!

28

hele mooie taart!! ik mag over een maand bakken voor mijn oma die 93 wordt!! het wordt voor haar ook snel te druk dus iedereen komt een beetje in etappes. gedurende de dag vrienden en oudere familieleden en dan na 1500 haar zonen met aahang en de kleinkids en achterkleinkids.

29

Prachtige en stijlvolle taart! Hij is echt geweldig mooi, ben vooral weg van de kleine bloemen met stipjes ertussen, super!
Nog gefeliciteerd met je oma trouwens :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

30

Erg mooi Tirza, heel stijlvol! Wat zal je oma trots zijn geweest! Wat ik me nu afvroeg: hoe heb je dat witte randje boven dat bruine lint zo superrecht en -strak gekregen? Als ik er lint omheen doe rekt het tijdens het plaatsen toch hier en daar wat uit zodat het niet helemaal recht meer is, valt niet zo op maar als IK er een wit randje langs zou doen... Geen gezicht!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

31

Erg stijlvolle taart! Vind het fotolijstje toch ook wel erg mooi gemaakt!

Met wat plak je de tweede laag dan vast? Gewoon een beetje water?

Groetjes, Marjan

32

Prachtige taart Tirz!!!  :Y

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

33

tipsytaartje schreef:
Dot schreef:

zo chique!!
En werkte dat dan wel lekker, die 2 dunne lagen over elkaar, hij ziet er zo strak uit!! Wel een idee hoor, om het zo wit te maken.

ja werkte als een trein! Zoals je misschien ziet (als je goed kijkt en net zo pietlut ben als ik :D) is de bruine laag minder strak als de witte  :Y

Ja dat viel mij ook idd al gelijk op.....de bruine minder strak
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:VaJmSv6zB0LLCM:http://i269.photobucket.com/albums/jj56/hillie63/gekkesmiley.gif

Supermooie een stijlvolle taart voor een ouwe....eh, je oma ;)

en gefelciteerd met je oma dus alnog

Alles goed???? nee 3 fout

34

Gefeliciteerd met je oma! Ik vind het een erg mooie kleurencombi! Maar het meest fan ben ik van die bloemen/stipjes 'slinger' op de middelste laag. Supermooi! Die ga ik onthouden! ;)

35

Prachtig leuk dat foto lijstje  :Y  :thumb:

36

Heel erg mooi gedaan! Ik heb ooit eens een kerstcake op de engelse manier bekleed, met abrikozenjam tussen de marsepein en het fondant, maar vond dat geweldig vies! Het was idd een hele dikke laag, maar het werd wel mooi strak, dat wel :Y En dat zie ik ook terug bij jou, en de lagen dunner maken, wat een goed idee, dat ik daar zelf niet opgekomen ben :nooo  :grr:  :+

Gefeliciteerd met je oma, een mooie leeftijd en dat ze 100 maar mag halen, dan heeft ze nog vele mooie taarten van je tegoed! :Y

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

37

Hij is ontzettend mooi en strak (ik zie het niet van dat bruin). heel stijlvol ook.

Maar tja, ik mis toch een paar hoge hakken bij een taart van jou :think: of is dat niets voor een oma :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Het doet me een beetje art nouveau aan, precies de juiste stijlperiode van je oma denk ik!
Prachtige taart!

En mijn oma heette ook Alie :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

39

Wat een plaaaaatje van een taart! prachtig gemaakt!
gefeliciteerd met je oma en haar mooie leeftijd!

40

Jee Tirz wat een super stylevolle taart zeg!!!
Vindt de bloemetjes slinger helemaal top en heel mooi dat bruin ......en wat is hij strak in het fondant/marsepein pakkie zeg!
En nog gefeliciteerd met je Oma!

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

41

kez schreef:

wat is ie mooi!!! En gefeliciteerd met je oma!   En wat jammer dat jij geen workshops geeft...!

Wil daar wel binnenkort mee beginnen  :Y  Wel op locatie, want thuis heb ik geen plaats. Vind het nog een beetje lastig inschatten waar behoefte aan is, en in welk gat in kan springen zeg maar.
Heb een soort van onbedwingbare behoefte om van alles uit te leggen, en aan mijn vrienden kan ik het niet kwijt.... :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

42

tipsytaartje schreef:
kez schreef:

wat is ie mooi!!! En gefeliciteerd met je oma!   En wat jammer dat jij geen workshops geeft...!

Wil daar wel binnenkort mee beginnen  :Y  Wel op locatie, want thuis heb ik geen plaats. Vind het nog een beetje lastig inschatten waar behoefte aan is, en in welk gat in kan springen zeg maar.
Heb een soort van onbedwingbare behoefte om van alles uit te leggen, en aan mijn vrienden kan ik het niet kwijt.... :)

Maak je naam waar ......schoentjes Natuurlijk!!

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

43

Marinka schreef:

Je kunt zo een ansichtkaart maken van deze foto's.

:o   :)

kokkie schreef:

Wat zal je oma trots zijn geweest! Wat ik me nu afvroeg: hoe heb je dat witte randje boven dat bruine lint zo superrecht en -strak gekregen? Als ik er lint omheen doe rekt het tijdens het plaatsen toch hier en daar wat uit zodat het niet helemaal recht meer is, valt niet zo op maar als IK er een wit randje langs zou doen... Geen gezicht!

Meestal maak ik het lint van bakels fondant, dat rekt minder uit als marsepein oid. Nu had ik het dus wel van marsepein gedaan en hij is hier en daar wel uitgerekt, maar ik ga er altijd langs met een paletmesje, en dan druk ik overal het lint op dezelfde hoogte. Beetje lastig uitleggen zo, hoop dat je snapt wat ik bedoel :)

mlinden schreef:

Met wat plak je de tweede laag dan vast? Gewoon een beetje water?

Met niks :) ik zet de taart in de koelkast nadat hij is bekleed met marsepein, en door de condens plakt de fondant vanzelf :)
(en ook met dat hete plakweer van vorige week, plakt het nog sneller  ;)  )

groetjes Tirza     

44

Ottolien schreef:

Maar tja, ik mis toch een paar hoge hakken bij een taart van jou :think: of is dat niets voor een oma :lol:

ehm... neuh... meer van die ecco gezondheidsschoenen :lol:

lune schreef:
tipsytaartje schreef:
Dot schreef:

zo chique!!
En werkte dat dan wel lekker, die 2 dunne lagen over elkaar, hij ziet er zo strak uit!! Wel een idee hoor, om het zo wit te maken.

ja werkte als een trein! Zoals je misschien ziet (als je goed kijkt en net zo pietlut ben als ik :D) is de bruine laag minder strak als de witte  :Y

Ja dat viel mij ook idd al gelijk op.....de bruine minder strak

ja zie, pluun ziet het ook!  :Y  :D

groetjes Tirza     

45

Natacha schreef:
tipsytaartje schreef:
kez schreef:

Maak je naam waar ......schoentjes Natuurlijk!!

Ja dat klopt. Liefst natuurlijk met mijn eigen schoenenmal, maar weet niet hoe lang die nog op zich laat wachten. Dus dan het liefst met de benison-mal... en die zijn weer flink aan de prijs. Heb er nu 2, dus als ik er nog 3 bij doe, heb ik een leuk aantal voor een workshop. Ik denk ook dat je met dat gepiel toch geen 10 mensen kunt hebben... denk ik....

naja twijfels, twijfels... Bang te investeren in iets waar niemand interesse in heeft als workshop.... Naja, mailen kan altijd, dan kan ik kijken wat mogelijk is...
moet ik bien maar eens mailen of ze nog wat shoe-kits heeft liggen  :think:

groetjes Tirza     

46

jemig, wat een verhalen schrijf ik zeg  :cool:

groetjes Tirza     

47

Gefeliciteerd met omaatje,
en wat een super taart!
Lijkt net een schilderij :)

48

Superstrakke en stijlvolle taart !
Heel leuk gedaan met de foto-lijstje !

49

He Tirza, ik heb er nog 2 liggen (schoenenmallen van SB)  O-)

groeten Annemieke
Cake It

50

Cake it schreef:

He Tirza, ik heb er nog 2 liggen (schoenenmallen van SB)  O-)

en je wilt ze kwijt? of wil je dat ik langs kom? :D

groetjes Tirza